Avatar billede KK-Mobil Nybegynder
22. august 2010 - 11:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Aslan Regnskab

Hej..

Jeg har fået fingere i Aslan Regnskab.. Men den version jeg har fået fat i er til mac.

Også ville jeg høre af om man kan få den til at køre på windows. Ved at slette nogle filer.

For ved at programmet er også er blevet lavet til at kunne køre på windows. Men ved ikke om jeg skal have fat i en anden version af programmet.

Jeg er interesseret i og få hjælp til dette projekt. Og har mulighed for at sende det pr. mail som en zip-fil.

Og ønsker derefter at du gir mig en pris hvad det vil koste at få programmet til at køre på windows ?

Med venlig hilsen

Jonas Aas
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2010 - 12:30 #1
du skal i hvert fald have Java indlæst.
http://java.com/en/download/index.jsp
men ellers ser det ud til, at det udgik i 2004
Avatar billede KK-Mobil Nybegynder
22. august 2010 - 12:45 #2
har installeret java. Og har lige tjekket op på det. Og har den seneste java. Programmet udgik hvis først i 2007/2008
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2010 - 12:48 #3
Hvad har du? En jar fil?
Avatar billede KK-Mobil Nybegynder
22. august 2010 - 13:15 #4
hej arne_v

Disse er i hovedmappen:

jeg har DS_STORE-fil, jar-fil, SH-fil, VBScript Script fil også er der nogle undermapper. (db, license, Uninstaller, lib, formular).
Avatar billede sd8220 Seniormester
22. august 2010 - 13:42 #5
.DS-store skal du ikke tage dig af - det er bare OS X'es vindues-indstillinger, så bare slet den ,-)

Du burde kunne starte den ved at køre jar-filen, så vidt jeg husker; men jeg har jo bare en installation, der kører ;-) (på min Mac).

fandt i øvrigt aslans hjemmeside på http://replay.waybackmachine.org/20070408064251/http://aslani.dk/

Måske du kan blive klogere af den.

/Sebastian
Avatar billede KK-Mobil Nybegynder
22. august 2010 - 14:22 #6
Har gjorte som du har sagt. Men kommer frem hvor man skal vælge regnskab og taste password også trykker jeg på ok. Også sker der ikke mere...
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2010 - 14:23 #7
To muligheder som er vaerd at proeve:

1) java -jar xxx.jar

2) xxx.vbs
Avatar billede KK-Mobil Nybegynder
22. august 2010 - 14:35 #8
Hvordan gør jeg lige det ??
Avatar billede sd8220 Seniormester
22. august 2010 - 14:36 #9
Jeg fandt en installer i mine gemmer - du er velkommen til at sende mig en adresse, hvis jeg skal sende den til dig.
Avatar billede sd8220 Seniormester
22. august 2010 - 14:38 #10
@kk ang arnes svar - det er kommandopromt-kommandoer - (ih - det er jo meget lettere på en Mac, hvor vi har en Terminal. ,-) )

Nå men som nævnt ovenfor: sig til, hvis jeg skal sende dig installeren - det er bare en .jar, som jeg tænker, at du kan dobbeltklikke på.
Avatar billede KK-Mobil Nybegynder
22. august 2010 - 14:47 #11
Du høre nærmere
Avatar billede KK-Mobil Nybegynder
23. august 2010 - 11:46 #12
Så har jeg fået det til at virke.

Hvis man skulle være interesseret i at får Aslan Regnskab.
Så skriv