Avatar billede poullykke Nybegynder
21. august 2010 - 16:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Launcher

Hej, jeg har lånt nogle spil fra downlaan.spilogmedier i gennem biblioteket, det første spil jeg hentede blev hurtig instaleret og det virkede fuldt ud, da spillet var gennemført, hentede jeg et nyt spil fra samme sted, det blev også hurtig hentet ned, men da jeg ville starte spillet kom følgende fejl : Launcher er holdt op med at fungere, og jeg kunne ikke få spillet til at virke. jeg har prøvet at hente andre spil ned men de giver samme fejl, jeg har også prøvet at hente det første spil ned, som jo virkede, men den giver nu også samme fejl.
Er der nogen som ved hvordan man får Launcher til at fungere igen ?
Hilsen
Poul
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2010 - 16:48 #1
Re: Game Launcher stopped working
I posted the following message in an independent post named "Solution for
Game launcher stopped working" because it might attract more attention that
way:

A year ago or so I purchased a game from Oberon media, which worked fine
until a few weeks ago when I could no longer launch it. I would get the error
message "Game launcher has stopped working."

After fruitless email exchanges with Oberon Media (whose customer service
did their utmost to help me but seemed just as baffled by the issue), I
searched far and wide online tonight and I found a solution, which I copied
and will post here for information in case it may be of help to someone
else--this solution comes straight from Oberon Media, go figure since they
weren't able to help me with a tech solution:

---begin pasted message

http://www.eggheadcafe.com/software/...-launcher.aspx
Vista Game Launcher - RestonDo
03-Jan-08 12:27:03

Still having problems with your Game Launcher loading in Vista? Thanks to
Oberon Media techs the problem has been resolved (at least for me). Try this:

If you are receiving the DRM activator error message do the following to
correct the issue.
1 - Left click on Start
2.- Right click on Computer
3 - Left click on Properties 4 - Left click on Advanced System Settings
5 - Under Performance click on Settings
6 - Left click on Data Performance Settings (on my computer the tab said
Data Execution Prevention)
7 - Click on TURN ON DEP FOR ESSENTIAL WINDOWS PROGRAMS AND SETTINGS ONLY.
8 - Click on Apply and then OK.

UAC: (User Account Control)
Open up Control Panel, and type in user account into the search box. You'll
see the link for "Turn User Account Control (UAC) on or off". Click it.
Uncheck the box, and reboot your computer.

Good Luck!

---end pasted message

Best of luck to those who are experiencing the same difficulties!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2010 - 16:50 #2
Maskinoversættelse:
1 - Venstre klik på Start
2 .- Højreklik på Computer
3 - Venstre klik på Egenskaber 4 - Venstre klik på Advanced System Settings
5 - Under Performance klik på Settings
6 - Venstre klik på Data Performance Settings (på min computer fanen sagde
Data Execution Prevention)
7 - Klik på Slå forhindring af datakørsel til for vigtige Windows programmer og indstillinger KUN.
8 - Klik på Anvend og derefter OK.
21. august 2010 - 17:04 #3
... desuden bør/skal du også skrive under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede poullykke Nybegynder
21. august 2010 - 18:20 #4
Hej,
Den er markeret i : slå kun forhindringer af datakørsel til for vigtige Windows programmer.........

Jeg bruger Vista Home Premium

Hilsen
Poul
Avatar billede Vandreren Novice
21. august 2010 - 23:33 #5
Prøv at vælge "kør altid som administrator" under egenskaber for det Launcher-program.

Eller se hvad Logbogen (eventvwr) har at sige om fejlen.
Avatar billede poullykke Nybegynder
22. august 2010 - 09:23 #6
Lognavn:      Application
Kilde:        Application Error
Dato:          22-08-2010 08:56:19
Hændelses-id:  1000
Opgavekategori:(100)
Niveau:        Fejl
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      Poul-PC
Beskrivelse:
Program med fejl DogGames.exe, version 1.0.0.1, tidsstempel 0x4c652da7, modul med fejl ntdll.dll, version 6.0.6002.18005, tidsstempel 0x49e03821, undtagelseskode 0xc0000374, forskydning med fejl 0x000afaf8, proces-id 0x424, programmets starttidspunkt 0x01cb41c71b5c97bf.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2010-08-22T06:56:19.000Z" />
    <EventRecordID>102097</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Poul-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>DogGames.exe</Data>
    <Data>1.0.0.1</Data>
    <Data>4c652da7</Data>
    <Data>ntdll.dll</Data>
    <Data>6.0.6002.18005</Data>
    <Data>49e03821</Data>
    <Data>c0000374</Data>
    <Data>000afaf8</Data>
    <Data>424</Data>
    <Data>01cb41c71b5c97bf</Data>
  </EventData>
</Event>
Avatar billede Vandreren Novice
24. august 2010 - 22:29 #7
Den fejlmeddelelse er desværre ikke ret sigende. Har du prøvet at scanne systemet for fejl?

Kontroller systemfilerne med kommandoen SFC /scannow
Avatar billede poullykke Nybegynder
04. december 2010 - 09:25 #8
ok
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2010 - 09:32 #9
Hvad endte denne med, andet end "ok"?
Fik du løst problemet?
Avatar billede poullykke Nybegynder
04. december 2010 - 09:46 #10
Ja problemet er løst, det var en fejl fra spilogmediers side, jeg opdagede først i dag at spørgsmålet stod åbent, derfor lukkede jeg det i dag, med et "ok" men problemet er løst, og der er ingen problemer med at låne spil fra spilogmedier.dk og de starter fint.
hilsen poullykke