Avatar billede simonhoejer Nybegynder
21. august 2010 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilføje WLAN til eksisterende LAN baseret på FSV318

Hej

Jeg har et kablet netværk med en NETGEAR FSV318v3, der fungere som firewall, dhcp og switch for det eksisterende setup.

Nu vil jeg gerne udvide med WLAN, men beholde min FSV318 som dhcp.
Jeg er derfor på udkig efter et accespoint eller en trådløs router som kan sættes på det nuværende setup uden at agere dhcp, men "kun" som en switch/adapter så FSV318 stadig udeler alle ip'erne og og agere firewall ud af huset.

Er der nogen der kan anbefale en sådan router eller accespoint?
Jeg har ud over ovenstående kun følgende krav:
  - WEP2 sikkerhed
  - Filtrering på MAC-adresser
  - Understøttelse af 802.11g eller 802.11n

Den skal gerne være billig med uden at gå på kompromi med stabilitet.
Jeg er lidt halvnørdet og har nogenlunde styr på termerne ved netværk så et "brugervenligt" interface ved opsætning er ikke et ultimativt krav.

Jeg ønsker kun kvalificerede bud, så anbefal KUN produkter som I selv har erfaring med eller løsninger som I 100% ved virker.
Til gengæld sætter jeg maks antal point (200) på højkant.

På Forhånd Tak!

--
Simon
Avatar billede romeo Nybegynder
21. august 2010 - 12:20 #1
Jeg ville nok nuppe..
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=705751
Hvis prisen ik er så vigtig.

eller den lidt billigere version.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=705742

Har kun haft gode oplevelser med disse.
Du slår bare DHCP fra på den, og kobler dit netværk til dens switch porte.. Så har du også et par ekstra switch porte til andet brug evt. Og da den også kan route, kan man altid bruge den anden steds sku det blive nødvendigt en dag:)
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
26. august 2010 - 09:47 #2
Jeg snupper den billige :-)

Smid lige et svar så får du point
Avatar billede romeo Nybegynder
26. august 2010 - 09:53 #3
Det får du da så lige her.