Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 17:25 Der er 1 kommentar

Indkøbskurv vs tilbageknap

Jeg har et problem jeg gerne vil prøve at finde en løsning til men, forklaringen bliver måske lidt indviklet.

Har en side hvor jeg kan trykke på en knap der hedder f.eks køb.

Når der er trykket på den, bliver den på samme side, men smækker en url op i toppen efter index.php der hedder f.eks buyid=22.

Når buyid er aktiv bliver den lagt i en kurv, og derefter bliver der smidt en javascript location på der går tilbage til den side brugeren var på før, for for at han ikke kan ligge den samme vare i kurven igen ved at trykke på opdater.

Problemet er så at når alt det her er blevet gjort, og brugeren så trykker på tilbageknappen bagefter, bliver varen jo lagt i kurven en gang til fordi buyid bliver aktiv.

Kan man på nogen måde forhindre at brugeren kan lægge den samme vare i kurven, ved at trykke på tilbageknappen?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
29. august 2010 - 18:22 #1
Du kunne måske overveje at lave en popup der viser varen og spørger om man vil ligge varen i, derefter går videre til url'en der sætter buyid og så derefter lukker vinduet. Så kan brugere ikke trykke tilbage til den url.