Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

800*600 opløsning

Hej

Jeg har designet min hjemmeside til 1024*768, men har fundet ud af, at der STADIGVÆK er folk, som bruger opløsningen 800*600, hvilket ødelægger oplevelsen af min side.

Jeg tænkte på, om der er en nem måde at tilpadse hjemmesiden til brugerens opløsning.

Min første ide var at oprette en ny "style.css", som indlæses, hvis brugeren har en opløsning på 800*600, men det er et kæmpe arbejde at gå alt det igennem.

Håber nogen kan komme med et godt forslag
På forhånd tak
Kasper
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2010 - 11:13 #1
ok - du skal også tænke på, at nogle har værktøjslinjer i deres browser, og derfor mindre areal end det maksimale.
Du bliver nødt til at lave noget css eller tabel med %-bredde, så der tilpasses mange bredder (højden skal du ikke pille ved - der scrolles)
Avatar billede larsen45 Juniormester
20. august 2010 - 12:55 #2
Hej linnegaard

Jeg har haft det samme problem som du har haft, og jeg har valgt løsningen, at skrive på hjemmesiden, at hvis de vil se indholdet korrekt, skal de rette deres skærm opløsning til minimum 1024x768.

Det gør folk så, fremfor at du skal ud i en masse arbejde, med at få de få personer som bruger den gamle skærmopløsning med.
Alle som køber skærme idag bruger 22-24 tommer.

Selvfølgelig er der bærbar computere, men hvis du kigger på hvad skærm opløsninger de kan trække idag, skulle der slet ikke være nået problem, med at kunne se indholdet. en 15,6 tommer eller 17 kan sagens se din hjemmeside.

Det er mere et spørgsmål om at folk sidder og spiller spil eller andet, og så glemmer de at sætte skærmopløsningen tilbage igen, når de sidder og surfer på nettet, og kommer ind på din hjemmeside.

Der kan naturligvis være nogle som har vildt gamle skærme, men de er i mindretal efterhånden.
Jeg har ikke hørt om nogen som stadig sidder med de gamle skærme mere.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 19:18 #3
Har lige fundet ud af at man kan indramme hele din sidde i en div, hvor du bruger tagget "zoom:100%"

værdien varierer ud fra sidens originale bredte.

Tak mig selv xD