Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
19. august 2010 - 01:12 Der er 1 kommentar

Router med VPN til "anonym" surfing

Jeg har en ven i USA, som grundet lovgivningen i landet er forhindret i at bruge diverse europæiske sites og tjeneste.

Vi har derfor snakket om muligheden for at han logger på min VPN router, og af den vej får en dansk ip-adr.

Jeg har en cisco router med VPN - han kan godt logge på via noget cisco software (quickVPN), men han får ikke tildelt en dansk ip.

Er der nogen mulighed for at lave et setup der løser problemet - uden remote desktop. Altså at det kun går gennem routeren?
Jeg har undersøgt lidt, og fundet ud af at der findes noget router-firmware som hedder DD-WRT, men kan ikke helt gennemskue om det kan hvad jeg skal bruge.

Min router er en Cisco WRV210
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. august 2010 - 15:41 #1
hvis han surfer ud gennem din box, får han en dansk ip.
det er sikkert split tunneling, slå det fra.
din box skal sættes op til at vpn må gå på nettet.
ændre din NULL route til at gå i tunnelen.