Avatar billede beetle Nybegynder
18. august 2010 - 16:38 Der er 1 løsning

Udtræk af metadata fra videoklip via OCX/Automation

Windows gør det selv (i nyere versioner), når man i stifinderen highligher f.eks. en AVI fil, så informerer Windows 7/Vista gladeligt om opløsning, framerate, samlet varighed etc. Stifinderen går også gladeligt i gang med at finde en af de første keyframes i klippet og viser den som thumb i vinduet.

Jeg har brug for en henvisning til et automation kald inkluderet i Windows 7 eller Microsoft Office 2007 som kan levere mig de relevante værdier og tekststrenge, i første omgang for "almindelige" videoformater som genkendes af windows. Jeg har ikke brug for thumbnailen. Kun de oplysninger man ellers kan finde under fanen "Detaljer" på filens egenskaber.

Yderligere har jeg brug for en henvisning til en ekstern ocx som kan levere mig de samme oplysninger for en bredere vifte af formater, som f.eks. mov, m2ts, mp4 og mkv. Det må meget gerne være freeware.

25 pts. til den første der giver mig svaret på den simple løsning og 100 pts. til den første der giver mig svaret på den udvidede.
Avatar billede beetle Nybegynder
11. april 2011 - 00:00 #1
Lukker og slukker