Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 10:26 Der er 7 kommentarer

win7 apache2.2.1 mod_aspdotnet2.2 - Firefox kan ikke afvikle ASP kode.

Win7 med apache 2.2.1 hvorpå der er installeret mod_aspdotnet2.2.

Virker perfekt under explorer, men ASP koden bliver ikke afviklet under firefox ? Hvordan fikser man det ??
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2010 - 11:23 #1
Serveren er som udgangspunkt ligeglad med om et request kommer fra IE, FF eller en helt tredje browser - problemet ligger altså højst sandsynligt et andet sted. Hvilken fejl får du?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 11:28 #2
[Tue Aug 17 09:39:20 2010] [error] [client 188.181.209.46] mod_aspdotnet: No AspNetMount URI for request: /test.asp
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 11:55 #3
IE returnerer "resultatet" af koden test.asp
FF returnerer "indholdet" af koden test.asp.
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2010 - 11:57 #4
Det tyder mest af alt på et opsætningsproblem og en tur på nettet afslører mange med denne fejl - se fx her; http://forums.devside.net/index.php?topic=1051.0;wap2

Hvad er grunden til at du ikke bruger en "rigtig" server til asp, altså IIS?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 12:02 #5
Vel egentlig kun et pris spørgsmål, Da jeg har mange samtidige brugere er jeg vel nødt til at bruge windows server 2008
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2010 - 18:31 #6
Jeg er ikke inde i licensbetingelserne omkring IIS så der må jeg være dig svar skyldig - det er bare sjældent nogen god idé, fx af hensyn til understøttelse, at benytte alternativer når det er MS-teknologier der skal hostes.

Jeg kender i hvert fald ikke til produktet men er dog stadig overbevist om at det er et konfigurationsproblem som mange af de andre spørgere også er endt op med - min overbevisning hjælper dig selvfølgelig ikke meget, så jeg tror at bedste forsøg er at forsøge de ting google fremfinder af resultater.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 11:24 #7
.asp og mod_aspdotnet?

Givet at ASP <> ASP.NET skal det saa overhovedet virke?