Avatar billede thomasmyg Nybegynder
17. august 2010 - 23:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

netværksdrev via SSL

Jeg har en exchange server hvor jeg har åbnet for adgangen til OWA via SSL, på den server hvor exchange køre har jeg en HDD til netværksdrev, disse netværksdrev vil jeg gerne kunne gøre tilgænglige via SSL, da jeg selv prøvede endte jeg med at stoppe sitet til OWA.

Jeg har kun en fast WAN IP-adresse, er der en derude der sidder med en løsning?
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
18. august 2010 - 08:29 #1
du skal gå ind og sætte fast ip.

Det ville være en god ide at få fast PUBLIC IP / FAST IP lokalt.

prøv det... hvis du skal have fast public IP skal du have fat i internetudbyderen.
Avatar billede romeo Nybegynder
18. august 2010 - 15:28 #2
Du kan bruge WEBDav til dette.

Det lidt forskelligt hvordan du gør det på enten IIS6 eller 7, og du skal havde et certificat til det.

Prøv google webdav, der er flere guides der ude til hvordan det sættes op.
Avatar billede romeo Nybegynder
18. august 2010 - 15:29 #3
En lille tilføjelse..

Du kan mounte webdav drev som normale netværks drev via et program der hedder Gladinet. Ganske smart.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
19. august 2010 - 13:11 #4
WebDAV er lidt overkill, der skal ikke være mulighed for at downloade for at rette i filerne og uploade dem igen. Det skal bare være muligt at kunne tilgå sit netværksdrev via nettet således, https://drev.domain.dk. Der er ikke nogen problemer med at få det til og virker på port 80, IIS giverfejlmeddelse med at der kun kan være et site der benytter port 443. Og som jeg skrev i mit spørgsmål så har jeg fast WAN/public IP og det har jeg selvfølgelig også på min exchange server.
Avatar billede romeo Nybegynder
19. august 2010 - 13:28 #5
Hvis du på din iis website hvor du hoster webmailen, laver en hostheader.
Højre klik, egenskaber, (Advanced på website)
og så kobler en Host header på den site.. så den kun fange f.eks.
mail.exhcnage.dk på den site.
Så kan du godt bruge 443 til anden site også.. så længe den ik skal fange den på samme dns navn.

Men vil du ha flere "sites" på samme IIS på samme port, så du nød til at bruge host headers.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. august 2010 - 15:34 #6
Det har jeg så gjort og jeg kan se jeg rammer mit certifikat, mensiden kan ikke vises og fejlmeddelsen er "Under Construction"

Mangler jeg noget eller har jeg gjort noget forkert?
Avatar billede romeo Nybegynder
20. august 2010 - 16:23 #7
Er det på exchange delen eller hvor den siger under construction.
Den må pege på en forkert start fil, eller mangler at pege rigtigt.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. august 2010 - 13:43 #8
Nu har jeg lige været inde og kigge i IIS igen og det site jeg lavede igår er stoppet og når jeg prøver og starte det så kommer fejlbeskeden igen, "IIS was unable to start the site. Another site may already be using the port you confidured for this site. Please select a unused port for this site."
Mit OWA er sat til at benytte port 443 på https://mail.domain.dk/exchange og det nye site skal køre på https://sub.domain.dk.
Avatar billede romeo Nybegynder
22. august 2010 - 18:32 #9
Og hvad har du sat af Hostheaders på de 2 sites?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. august 2010 - 13:44 #10
Den ene hedder mail.domain.dk og den anden hedder sub.domain.dk
Avatar billede romeo Nybegynder
25. august 2010 - 09:42 #11
Og det helt 100 du kun har de 2 sites med 443 på og hostheaders?
Der ligger ikke et andet og lurer.

Hvad version af windows/iis bruger du?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. august 2010 - 11:06 #12
Det er helt 100. Jeg har dog oprettet flere site for at prøve mig frem, men de site er alle sammen blevet slettet og nu har jeg kun default site og sitet til netværksdrevet.
Det skal dog også lige siges at da jeg skrev en host header ind på default sitet så kunne jeg ikke oprette offentlige mapper i outlook, det problem kom jeg dog udover ved at fjerne host headeren igen.
Avatar billede romeo Nybegynder
25. august 2010 - 13:48 #13
Du kan godt lade default site være uden hostheader,
og så bare sætte host header på nr 2 site der skal være på 443, så vil den ene rammes af det domain name du sætter på, og den anden tage alt andet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
26. august 2010 - 21:44 #14
Det har jeg prøvet og jeg får stadig denne fejl.

"Under Construction

The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured.

Please try this site again later. If you still experience the problem, try contacting the Web site administrator.

--------------------------------------------------------------------------------

If you are the Web site administrator and feel you have received this message in error, please see "Enabling and Disabling Dynamic Content" in IIS Help.

To access IIS Help
Click Start, and then click Run.
In the Open text box, type inetmgr. IIS Manager appears.
From the Help menu, click Help Topics.
Click Internet Information Services."
Avatar billede romeo Nybegynder
27. august 2010 - 08:28 #15
Har du tjekket at den sti den peger på, er korrekt, og der ligger en fil der matcher en af "default"  filerne, så den har en at tage fat i, ellers lav en test default.htm fil og test med.

Fejlen "under constriction" er som regl når enten sti er forkert, eller den bare ikke kan finde filen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
27. august 2010 - 10:53 #16
Nu er det jo en mappe den skal vise indholdet af, så der er ikke brug for nogen default eller index fil. Jeg er 100 på stien er korrekt og jeg har sat flueben i Directory Browsing. Men nu igen i dag så er sitet stoppet i IIS og jeg har denne her fejl i event loggen.

Cannot register the URL prefix 'https://*:443/' for site '1'. The necessary network binding may already be in use. The site has been deactivated.  The data field contains the error number.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. september 2010 - 21:36 #17
Problem er ikke løst og der er ikke kommet flere kommentare, så jeg lukker spørgsmålet.