Avatar billede franklinpaper Nybegynder
17. august 2010 - 23:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vise datoen for i morgen. Uden brug af ASP.

Jeg er ikke sikker på, at det er nødvendigt at bruge php til at lave denne løsning.

Er det muligt at lave et script, der viser datoen for i morgen?
Der findes en tråd med en løsning i ASP her: http://www.eksperten.dk/spm/724092

På forhånd mange tak for dit bidrag.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
17. august 2010 - 23:38 #1
Hvad mener du med, at du ikke er sikker på at det er nødvendigt at bruge php?

Hvad vil du ellers bruge? Java, VB, C#, Perl, Python..........?

Hvis vi forudsætter, at du skriver scripts i PHP, så er løsningen her:

<?php
echo date("d.m.Y", time()+60*60*24);
?>

Dette script, kørt 17.08.2010, vil skrive:
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
18. august 2010 - 00:30 #2
Hvad tid på døgnet skifter den? Klokken er 00:30 nu, og det er altså d. 18, men scriptet viser også d. 18.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
18. august 2010 - 00:58 #3
Hvis scriptet d.18.08.2010 viser d.18.08.2010, så er der noget galt med din timezone indstilling for php eller på din pc.

Scriptet virker ved, at det lægger 24 timer (60*60*24 sekunder) til "NU", så det skifter ikke på noget bestemt tidspunkt. PHP funktionen time() returnerer antallet af sekunder fra 1.1.1970 til NU.

prøv dette:

<?php
echo "i dag er datoen ";
echo date("d.m.Y", time());
echo "<br>i morgen er datoen ";
echo date("d.m.Y", time()+60*60*24);
?>
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 01:06 #4
PHP kører på serveren. Så hvis dén står i USA, er det stadig tirsdag.

Hvis du vil vise tiden ude hos brugeren, skal du bruge java script:

var idag = new Date
alert("idag: " + idag.getDate()+"/"+(idag.getMonth()+1)+"-"+idag.getFullYear() )

Og for at lægge en dag til:

var imorgen = new Date( idag.valueOf() + 1 *(24*60*60*1000) )
alert("imorgen: " + imorgen.getDate()+"/"+(imorgen.getMonth()+1)+"-"+imorgen.getFullYear() )
Avatar billede ggxdg Nybegynder
18. august 2010 - 07:59 #5
date_default_timezone_set('Europe/Copenhagen');
$tomorrow  = mktime(0, 0, 0, date("m")  , date("d")+1, date("Y"));

burde fungere
Avatar billede ggxdg Nybegynder
18. august 2010 - 08:03 #6
Prøver lige igen, så der er lidt formattering også :P

date_default_timezone_set('Europe/Copenhagen');
$tomorrow = date("d-m-Y", mktime(0, 0, 0, date("m")  , date("d")+1, date("Y")));
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
20. august 2010 - 20:16 #7
Jesperhghs løsning svarede til det, jeg spurgte efter. Jeg giver denne bruger pointene, da vedkommende kom med løsningen først.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
20. august 2010 - 21:11 #8
Takker og bukker.

Ar ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorfor det ikke virkede første gang du prøvede det (#2).