Avatar billede stevsss Nybegynder
16. august 2010 - 15:26 Der er 6 kommentarer

hjæææælp

hejsa jeg har købt en acer Aspire 5738Z med Win7 på
og det netkort som sidder i er et Atheos. Og vi har fullrate internet derhjemme med en Zyxel router. og det fungere ikke godt sammen. for den vil ikke finde noget net. og køre jeg fejlsøgning.Skriver den bare jeg skal prøve at slukke routeren og tænde igen. men der sker ik en dart. hvad skal jeg så gøre. for kan godt komme på ved abdre udbydere. skal jeg så skifte netkort. og ved ik om det er integreret i bærbaren. og har prøvet at finde andre netkort på nettet, men den vil kun instalere det jeg har i forvejen... så hvad gør jeg...???? kn jeg evt. bare skifte router eller kan den så ik fungere sammen med fullrate. ogen siger jeg skal skifte Win7 ud med andet. men det er jeg ik meget for. nu hvor det hele er legal :)...
Håber der er nogle der kan hjælpe mig derude:)
mange hilsner fra steffen
16. august 2010 - 15:38 #1
Velkommen til E. ...

(Ikke specielt sigende overskrift ?)

Snakker vi TRÅDLØS forbindelse eller 'kablet' ?
Avatar billede aners Nybegynder
17. august 2010 - 19:15 #2
Med "Atheos" mener han sikkert Atheros, hvilket er en producent af wireless-udstyr.

God fornøjelse.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
18. august 2010 - 12:58 #3
Måske dumt spørgsmål, men har du tjekket om der er hul igennem på Fullrate / routeren - evt. med en anden pc?

Og du har ikke koblet en ekstra router på den som du fik fra Fullrate?
Avatar billede stevsss Nybegynder
18. august 2010 - 20:11 #4
hejsa jeg kan sagtens komme på med vores anden bærbar. og har kun den router som jeg fik fra fullrate.
og det er et Atheros netværkskort som sidder i bærbaren.
ved ikke om jeg bare kan købe en anden router, som kan fungere med fullrate og aller vigtigst med mit atheros netværkskort

Hmmm
men lige for tiden kan jeg godt komme på, frygter bare den dag det sker igen nogle gange blir jeg bare smidt af
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 09:09 #5
"Lige for tiden kan jeg godt komme på" skriver du...

Prøv at skifte kanal på netkortet.
Du har svingende signalkvalitet, så prøv derfor det.
Kanalen skal også ændres inde i routeren.
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. september 2010 - 20:45 #6
goddaw
jeg har også en aspire (7735z (har samme net kort)) og samme router
jeg har det samme problem som dig
måden jeg fixet det på, var ved at logge ind på routeren
og gå ind på
Network -> Wireless LAN -> Advanced Setup

og set

RTS/CTS Threshold: 2432
Fragmentation Threshold: 750
Preamble: Dynamic
802.11 Mode: "802.11g only"

det fixet mit problem med at blive smidt af :D

P.S. det skal dog siges at det ville gøre dit (trådeløse) net langsommer
Det gør ikke noget hvis du bare sapper rundt på websider men hvis du spiller spil som C:SS, cod mw eller sådan noget, skal du regne med din ping ville være høj :P