Avatar billede carstenandersen Nybegynder
16. august 2010 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Asp-afvikling og mysql-database på samme server

Hej eksperter

Jeg har programmeret en mindre cms-løsning, som stille og roligt har vokset sig ok stor, så der nu stilles lidt større krav til hardwaren - og netop hardware aner jeg absolut intet om, så jeg har virkelig brug for jeres hjælp ;-)

Vi har i dag vores egen dedikeret server, men kører på vores udbyders mysql-database. Deres mysql-server har på det seneste været ustabil (formentligt pga. andre kunders test-af-koder), hvorfor vi nu gerne selv vil køre den. Fra start kunne det umiddelbart godt være muligt både at køre aps-koderne og mysql-databasen på samme server, men nu mener vores udbyder, at vi skal have 2 servere - og dermed dobbeltpris !

Vil driften blive mere ustabil ved at køre det hele på samme kører, eller bør det ikke have nogen betydning?

Glæder mig til at høre jeres mening :-)

På forhånd tak.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
16. august 2010 - 11:28 #1
Jeg ville helt klart starte med blot at lægge dem på samme server.

mysql til windows kan sagtens følge med et langt stykke af vejen
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
17. august 2010 - 06:42 #2
Er der ikke nogle flere, som har en mening om dette ;-)
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
18. august 2010 - 10:19 #3
Det er der åbentbart ikke ;-)

therealyoda, smid et svar. Tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 15:15 #4
DB paa samme server som App boer vaere langt bedre end DB paa en server som deles med hundrede/tusinder.

Det typiske problem med flere ting paa samme server er memory. Men:
1) MySQL har mange parametre til at kontrollere memory forbruget
2) ASP kraever typisk ikke saa meget memory
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
23. august 2010 - 05:58 #5
Super, tak for svaret. Smid begge et svar, og pointene fordeles.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2010 - 11:04 #6
svar
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
23. august 2010 - 11:09 #7
arne_v, super. therealyoda, smid et svar, så spørgsmålet kan blive lukket.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 08:53 #8
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
24. august 2010 - 09:03 #9
arne_v, helt fint med det pointspørgsmålet. Grunden til, at jeg allerede lukkede spørgsmålet var, at therealyoda allerede den 18. august skulle smide et svar, hvilket ikke er sket. Nu ser vi ;-)