Avatar billede tuidoi Nybegynder
15. august 2010 - 17:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Java CMS som supporterer facelets?

Hej Eksperter.

Jeg har nu googlet nettet tyndt og fundet følgende java CMS systemer, som skulle kunne supporterer JSF/Facelets:

fleXive CMS
Hippo CMS

Har i eventuelle erfaringer med ovenstående? Eller kender i bedre alternativer som også er java.

Kiggede også lidt på openCMS, men kan det håndterer facelets og jsf? syntes ikke jeg kunne finde noget om det.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 18:58 #1
Leder du efter et CMS som:
- tillader brug af facelets i templates?
- kommer med JSF komponenter til at vise CMS data med?
- kommer med en admin side som er lavet med facelets?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 18:59 #2
De mest kendt Java CMS er nok: Alfresco, Day CQ5, OpenCMS og Jahia.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
22. august 2010 - 16:29 #3
Jeg leder efter et CMS som
- tillader brug af facelets i templates
- kommer med JSF komponenter til at vise CMS data med

Om det er lavet i facelets og vha. af JSF er ligegyldigt, bare jeg kan opbygge enkelte sider vha. dette.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
22. august 2010 - 16:34 #4
Hmm.. tror at ovenstående gik lidt stærkt.

Det jeg ønsker er blot et CMS, hvor jeg kan lave enkelte sider vha. Facelets også anvende JSF komponenter herunder.

JSF komponenterne kommer selv til at oprette forbindelse til en anden database og altså ikke til samme database som CMS systemet henter sine data fra.

Jeg kan bare godt lide idéen om at sætte simple sider op vha. CMS også, hvis der skal laves en lidt mere avanceret side med nogle input felter osv. Så kan jeg lave denne selv vha. Facelets og JSF.

Kunne være lækkert blot at uploade en xhtml fil og de nødvendige klasser til CMS'et også vælge hvordan der skal linkes til siden.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2010 - 01:45 #5
Det er ikke noget problem at vise content med JSF og facelets.

Jeg ved ikke om nogen af systemerne kan brufge facelet templates.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
29. august 2010 - 09:02 #6
Bare det kan vise content med JSF og Faceletes, så er jeg også tilfreds. Hvilke CMS kan så dette?

- Dette er ikke et krav, men er det open source, ville det være super..
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2010 - 21:48 #7
Som jeg ser det så skal det strikkes sammen som:

facelet bruger JSF component (standard/extra lib/custom), JSF component henter tekst fra backing bean, backing bean henter tekst fra CMS via JCR API (jeg håber at du vælger et CMS som understøtter JCR).
Avatar billede tuidoi Nybegynder
30. august 2010 - 17:28 #8
Tak for hjælpen. Jeg har fået mange gode råd :)
-lig et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2010 - 17:36 #9
ok