Avatar billede xavis Nybegynder
14. august 2010 - 14:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bootmgr missing!

Hejsa

Jeg har fundet denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/907489#reply_7632360, som i princippet besvarer mit spørgsmål. MEN, jeg er i tvivl om, hvor jeg skal skrive disse kommandoer:

"Another way to fix this if you already have the BOOTMGR error is to run these commands:

bcdedit /set {default} device partition=c:
bcdedit /set {default} osdevice partition=c:
bcdedit /set {bootmgr} device partition=c:

That will fix your BOOTMGR error."

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe!
Xavis
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2010 - 14:08 #1
Det skal vel skrives i kør.
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 14:18 #2
Start, skriv cmd i søgefeltet

Skriv de commands efter den blinkende promt - 1 af gangen
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 14:24 #3
Du har tillige nogle gamle åbne spørgsmal (dem der ikke er grønne) som du bør kigge på
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/xavis
Avatar billede xavis Nybegynder
14. august 2010 - 14:48 #4
Problemet er jo netop, at jeg pt ikke har nogen boot manager og derfor så ikke kan komme ind i Windows, hvor I siger, jeg skal skrive kommandoerne.
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2010 - 15:04 #5
Tryk på F8 under opstart af pc`en - vælg repair computer
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2010 - 06:50 #7
Når du ikke kan finde Kør så prøv,Højre klik på nederste proceslinie og vælg egenskaber vælg fanen menuen start og klik på tilpas, klik i afkrydsningsfeltet kommandoen kør for at få genvejen i startmenuen slut med ok.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2010 - 09:01 #8
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Kender ikke selv disse værktøjer da jeg køre xp, men kunne måske være en mulighed.
Avatar billede xavis Nybegynder
08. september 2010 - 20:26 #9
Jeg beklager, at jeg ikke har haft tid til at kigge på jeres forslag endnu. Det bliver desværre heller ikke de næste par uger, da jeg går ind i en ret så stresset eksamensperiode.

Jeg håber på jeres forståelse og tålmodighed :-)
Avatar billede xavis Nybegynder
18. januar 2011 - 15:25 #10
Jeg har løst problemet ved at geninstallere systemet på en ny disk. Den gamle harddisken har tilsyneladende ikke haft det for godt, for den kom med nogle kliklyde i ny og næ, og mens det stod på frøs computeren.