Avatar billede frankdahl Nybegynder
14. august 2010 - 03:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

lynnedslag

Nu begik jeg den dumme fejl at spille i går da det lynede rimelig meget. På et tidspunkt kommer der så det der lød som en gnist eller et smæld, og min computer lukkede. Da jeg trykkede på tænd knappen 2-4 sek efter skete der intet men da jeg trykkede igen 1 min senere åbnede den fint, og virkede fint. Jeg kan ikke se at der er noget der er gået i stykker og alle blæsere virker stadig fint. Så der er egentlig ikke noget at brokke sig over, jeg ville egentlig bare høre om der er nogen der ved hvad den gnist/smæld kunne være nu når der ikke er gået noget i stykker (eller det tror jeg ikke der er), eller om der er en mulighed for at fejlen kun kommer senere. Min PSU gik for en uge siden med et kraftigt smæld/gnist, dog ikke pga. lyn, og der lugtede rimelig brændt bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2010 - 05:45 #1
Er du sikker på at tordenvejret er skyld i at computer lukkede ned?
Blinkede lyset da det skete?
Har du kontrollereret at alle stik sidder ordentligt fast inde i pc?
Med hensyn til elektronik og tordenvejr, er det en dårlig cocktail. Man kan godt tænke sig at den har overlevet et tordenskrald, men overspænding har elektronik ikke godt af, så man kan risikere at der opstår fejl på grund af det et stykke tid efter.
Avatar billede frankdahl Nybegynder
15. august 2010 - 00:50 #2
Tjaa lyset i mit værelse blev ikke afbrudt og skærmen gik ikke ud selvom den sidder til det samme stik som pcen, men det lød bare som om det kom fra kabinettet, men har dog lige fået skiftet min PSU men det var hos en pc forhandler så der skulle ikke være nogen problemer med løse stik. men nu må vi se. Det virker fint indtil videre.