Avatar billede berliz Nybegynder
13. august 2010 - 14:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiere lyd fra DVD-skive til USB-stick via PC

Jeg har inden for de sidste 9 år 2 gange købt brugt bil med autoradio med CD-afspiller, men har begge gange ombyttet radioen med en med det "gode gamle" system med båndspiller, fordi det er så dejlig nemt at kopiere musik fra TV (via optagede DVD'er) over på kassettebånd til de lange ture. Kvaliteten er selvfølgelig ikke optimal, men det bemærker jeg ikke med 110 km/h.
Nu har jeg bemærket, at der i tilbudsaviserne står, at autoradioer i dag har USB på fronten. Vil det sige, at man kan fylde en USB-nøgle med musik fra CD'er eller DVD'er, og derefter stikke den ind i fronten på autoradioen og høre den optagede musik den vej?
Hvis det er tilfældet, kan man så kopiere lydsiden af sine DVD'er over på en sådan USB-stick vie PC'ens harddisk? (i stedet for via en kassettebåndoptager).
I radioforretningerne siger man nej, i min lokale IT-butik siger man ja. Men jeg har ikke fået forklaret hvordan, og jeg vil ikke betale for at få besøg af en ekspert, da det jo er et luksusproblem.
Men hvis det er så enkelt, selv for en amatør som mig, hvordan foregår det i så fald?
På forhånd tak for svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. august 2010 - 14:32 #1
Det burde overhovedet ikke være noget problem du skal selvfølgeligt rippe dem i det format afspilleren understøtter f.eks.mp3 formatet.
jeg overfører film fra dvd til usb stikket fordi min dvb-t tuner har usb stik
Avatar billede berliz Nybegynder
13. august 2010 - 14:44 #2
Jeg har fundet ud af, at min Sony DVD med DVB-T tuner har USB bag klappen på fronten. Er den kun til opdatering af Sony'en eller kan jeg gøre ligesom du beskriver det, og samle musik den vej, altså uden PC'en?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. august 2010 - 14:49 #3
Nu har jeg ikke en dvd player jeg gør det på min pc ved at sætte en dvd film i dvd drevet og derfra overføre til usb,
Ps. det er ikke dig der skal sende som svar.
Svar (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede berliz Nybegynder
13. august 2010 - 15:03 #4
Jeg prøver at eksperimentere lidt og håber det lykkes.
Nu håber jeg selvfølgelig, at du ikke bliver snydt for points.
Jeg må lære at gøre det rigtigt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. august 2010 - 15:05 #5
Her er et svar du kan akseptere så må du jo afvise dine egne.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2010 - 08:39 #6
Berliz Ja du har jo "kun" været med i 7 år, så det burde du vel vide nu.
Nå nej 670 point ude???
Kig i faq, der er hjælpen  til at lukke dine gamle spørgsmål.
Du kan se dine spørgsmål ved at klikke på "min profil" oprettede spørgsmål. Der er mange grå og gule der skal have din opmærksomhed.