Avatar billede tipman Juniormester
12. august 2010 - 17:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

nvidia RAID netværkscontroller WIN7

Jeg har en bærbar HP computer med en nvidia RAID netværkscontroller. Den forbinder sig til mit NAS med 1000 Mbit, men det kører hamrende langsomt. Den benytter Microsoft driver.
Jeg kan ikke finde en mere konkret driver på Nvidias side. Nogen der kunne linke til en bedre driver?

Hvad kan være årsagen til at det kører så langsomt? Når jeg benytter en anden PC, så flyver det bare afsted ved 1000 Mbit. Jeg har rodet med forskellige indstillinger.
Avatar billede tipman Juniormester
12. august 2010 - 17:21 #1
Jeg har også prøvet at stille den til 100 Mbit full dupleks, men det er stadig langsomt som et 128 kbit modem. Windows viser at den udnytter max 1 % af netværkets kapacitet. Det er jo slet ikke godt.
12. august 2010 - 17:29 #2
Under hvilket OS:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Psssssst:
? Point ude: 760 ? -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/tipman (Dem der ikke er grønne) - bør du pænt vende tilbage til, for at 'folk' gider at hjælpe dig... Det har du jo også oplevet på dine sidste indlagte spørgsmål...
Avatar billede tipman Juniormester
12. august 2010 - 17:35 #3
Det er Windows 7 Ultimate
Avatar billede tipman Juniormester
12. august 2010 - 17:50 #4
pssst  hvordan tildeler jeg point til gamle udeståender? vil da gerne give folk point... Kan ikke lige hitte det. Mange indlæg kan jeg ikke længere "svare" på.
12. august 2010 - 19:32 #5
Avatar billede tipman Juniormester
12. august 2010 - 20:06 #6
håber godt nok nogen kommer op med en god ide. ellers står den nok på køb af et kort til USB. Jeg har desværre ikke PCMCIA med smartcard og har allerede købt et kort forkert. Vil gerne op og køre 1000 Mbit.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
18. august 2010 - 13:04 #7
En vigtigt pointe er at 1000 mbit er en *teoretisk* hastighed. Afhængigt af dit NAS skal du regne med at overføre med 12-35 megabyte i sekundet ifølge Windows´s egen måler. Lidt hurtigere hvis du bruger FTP til at tale med dit NAS.

Den 1% som du ser i din netværksoversigt er jo så at Windows ved at du teoretisk kan overføre med 1000 mbps, men overfører med 10-12-15 megabyte i sekundet (bemærk forskellige måleenheder).

Med det sagt, så kan du sagtens opleve problemer med nogle computere - men så skal vi have nogle tal på bordet omkring hastigheden. Prøv at overføre en stor fil og se hvad Win 7 siger...
Avatar billede tipman Juniormester
18. august 2010 - 17:02 #8
Jamen det er når jeg overfører en stor fil, det går bare uendelig langsomt. Den kan slet ikke bruge netværket ordentligt.
Avatar billede tipman Juniormester
22. august 2010 - 19:05 #9
Ingen svar