Avatar billede superkyll Nybegynder
12. august 2010 - 11:58 Der er 8 kommentarer

Manglende link på google

Problemet er at i løbet af et par uger er en del links på google forsvundet.

Det drejer sig om, som jeg kan se det, url'er med urlencode'ede æ, ø og å i.

f.eks. er denne url forsvundet fuldstændig.
http://www.heldighund.dk/amaster/shop/show_products.php?lg=dk&groupMaingroup=Halsb%E5nd&supergroup=Shop
Avatar billede jokkejensen Novice
12. august 2010 - 13:02 #1
JEg forstår slet ikke en side der bliver præsenteret i en frame med javascript overhovedet skulle have været indexeret.

Prøv at slå javascript fra, og besøg ovenstående link, eller en hvilken som helst kategori på dit site.. De viser alle forsiden, og pga google ikke gider indexere alle dine kategorier med samme indhold som forsiden, så skal du ikke forvente at den nogensinde kommer frem i resultaterne igen.

Dog kan du prøve at smide google webmaster tool på, så kan du bedre se hvad der sker.

/j
Avatar billede superkyll Nybegynder
12. august 2010 - 13:31 #2
Hej

Tak for input, men det med frames er nu en gang sådan den side er.
Det har indtil nu aldrig været et problem med frames og SEO.

Jeg er mere interesseret i hvorfor google pludselig dropper url'erne.

I øvrigt tror jeg ikke det har noget med urlencode'ede bogstaver at gøre alligevel, det må være noget andet.

laver jeg denne søgning på bing.com får jeg som forventet:
http://www.bing.com/search?q=Sk%C3%B8nne+kurve+og+kasser%2C+som+forsk%C3%B8nner+og+pynter&go=&form=QBRE&filt=all

Laver jeg samme søgning på google burde jeg også der få et lign resultat.

I løbet af få uger er mange url'er, som ellers har ligget fint højt på google, forsvundet.

Det samme gør sig gældende på et andet domæne, som bruger samme shopsystem. Jeg kan bare ikke se hvad der skulle være galt.

Brian
Avatar billede jokkejensen Novice
12. august 2010 - 13:47 #3
Okay..

Så syntes jeg du skulle prøve at få oprettet en google webmastertools konto, få lavet et sitemap.xml og fodre den med det.. Så er der en chance for at den klarer igennem alt det frame/javascript halløj.

Men ellers ikke.

/J
Avatar billede superkyll Nybegynder
12. august 2010 - 14:42 #4
Så er webmastertools smidt på dem begge, så får vi se hvad det giver.

Jeg lagde mærke til at robots.txt var lidt mystisk.

User-agent: *
Disallow:

Kan google være begyndt at forstå "Disallow: " som "Disallow: /", for så kan jeg godt forstå at resultaterne udebliver på google.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. august 2010 - 15:12 #5
Nej en tom disallow, skulle gerne give adgang til alt.

HAr du mulighed for at lave et sitemap.xml og fodre google med de deeplink adresser til kategorier også ?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. august 2010 - 15:12 #6
Avatar billede jokkejensen Novice
12. august 2010 - 15:13 #7
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:52 #8
Jeg vil nu også mene, at du skal kigge på et sitemap i denne forbindelse.