Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 00:36 Der er 3 kommentarer

mac mini til scart/S-video

Hej,

Overvejer at anskaffe en Mac mini som mediecenter (Front Row er genialt) og koble det sammen med mit analoge TV.

Men jeg er i tvivl om den bedste løsning for lyd og billed, idet Mac mini har hdmi/dvi output, og mit TV input (desværre kun) er scart og S-video.

Har jeg brug for en converter/adapter, og er denne løsning OK for film, musik (over TV højtalere) og TV som computer skærm?

Den nye Mac mini har flg. output specifikationer:

Audio
- HDMI port supports multichannel audio output

Graphics and video support
- Mini DisplayPort with support for up to 2560-by-1600 resolution
- HDMI port with support for up to 1920-by-1200 resolution
- DVI output using HDMI to DVI Adapter (included)
- VGA output using Mini DisplayPort to VGA Adapter (sold separately)

mvh
HR1973
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 16:03 #1
Hvis jeg var dig ville jeg vælge at bruge din HDMI udgang på din mac mini. Når du så overfører det til dit tv af ældre årgang vil jeg benytte mig af denne converter til at overfører fra hdmi til scart. Den kan skalere op til 720P kun ikke helt det samme som hdmi. Men nok bedste løsning for dit vedkommende.

Link til converter: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_converter/scart_til_hdmi_converter_2967_da.html
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 18:45 #2
Hje Moneyboy - tak for tilbagemeldingen.

Kiggede lidt på converteren, som jo løser scart til hdmi problematikken - MEN også kun scart til hdmi (ikke hdmi til scart). Under poduktbeskrivelse står der: "Denne converter kan convertere fra Scart til HDMI". På nærbilledet af converter boksen er hdmi stikket output, så den kan angiveligt ikke klarer hdmi (input) til scart (output)?

Findes der kabler/convertere som kan overføre/konvetere hdmi til scart/RGB (jeg har udover scart også S-video/L audio/R audio indgange på TV'et)? Vil selvfølgelig gerne holde hdmi signalet i component eller scart for bedst mulig billed.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 20:20 #3
Ja det burde ikke være umuligt at finde sådan nogle kabler. jeg beklager at jeg lige overså problem. :) Men mit bedste råd er at kigge derinde på den side. De har et virkelig bredt og dybt sortiment til afhjælp indenfor det område du søger. :) Ja jeg vil ihvertfald også anbefale dig at du bibeholder det hdmi til scart. Det vil klart give dig det bedste resultat. Men mit råd til dig er at gå den side igennem. Håber du finder noget du kan bruge og hvis det er så der kunne falde lidt point af til mig :)