Avatar billede sporally Nybegynder
09. august 2010 - 21:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Backup af albuminformation i Windows Media Player 11

Nu har jeg været igennem samtlige billioner af sider der findes på internettet, og jeg har endnu ikk fundet svaret på dette spørgsmål :)

Jeg er generelt blevet utrolig glad for at tage backup af alle mine ting, og deriblandt også af min musik.

Jeg har på det seneste opdateret mine musiknumre med albumsinfo igennem WMPs (Windows Media Player) online albumsoplysningsdatabase. Efterfølgende har jeg været i gang med at overføre nogle filer til min mobiltelefon, men har i den forbindelse konstateret at det kun er de musikfiler hvori album covers var tilknyttet i forvejen der ryger med over - det vil sige at her skal covers i forvejen være lagt ind i filen, eller også skal man ud og finde samtlige covers på nettet og kopiere dem manuelt til musiknumrene i WMP.

Her er det så jeg tænker at hvis jeg tager backup af mine musiknumre, så tager jeg tilsyneladende ikk backup af numrene i WMP, eftersom den ikke gemmer billederne oven i filen. Jeg forestiller mig derfor at når jeg kører backuppen retur, så kan jeg ellers begynde at søge efter hvert enkelt album cover igen.

Er der nogen der har kendskab til om man let ka få WMP til at 'smelte' billedet ind i filen så den ikke bare lægger som en sammenkædning der forsvinder den dag min computer går ned og jeg vil overføre alle mine filer til en ny computer? I samme åndedrag, hvis jeg får billederne 'smeltet' sammen med filerne, så vil de helt sikkert også komme over på min mobil - den viser nemlig billederne rigtigt for de filer hvori der ligger et billede.

Jeg håber virkelig der er nogen der ka jeg hjælpe mig med dette, da jeg virkelig ikk har lyst til at bruge mange timer på noget der bare bryder sammen efter den dag computeren bryder sammen...

Ekstra info om nødvendigt:
Windows XP
Windows Media Player 11
FBackup
Avatar billede sporally Nybegynder
08. september 2010 - 11:15 #1
Stadig ingen svar på denne tråd?? :(
Avatar billede sporally Nybegynder
24. september 2010 - 04:09 #2
Øv, ingen svar.. :(