Avatar billede Shasim Novice
09. august 2010 - 08:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java kan ikke installeres

Jeg har købt mig en ny computer med Win 7 på, og er selvfølgelig i færd med den lange proces at få den til funktionsmæssigt at gøre alt hvad den gamle gjorde, og f.eks. køre Netbank. Da er det nødvendigt at installere Java pluginet, men jeg kan simpelthen ikke få lov - hverken med 32 eller 64 bits versionen.
Jeg får downloadet selve installeren, og når så langt som til at trykke "Install", men så kommer en fejl om at download af selve msi filen mislykkedes.
Først troede jeg, at det måske var hos Sun at der var et temporært problem, men nu har jeg prøvet siden i torsdags og resultatet er det samme shit hver gang.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 09:50 #1
Prøv at slå internettet fra når du installerer fra den fil du har downloadet. Du kan evt højreklikke på installationsfil og køre som adm. hvis muligt.
Avatar billede Shasim Novice
09. august 2010 - 10:46 #2
Tak. Det har jeg så lige forsøgt, og fejlen jeg får fra installeren er (uanset internetforbindelse eller ej):

Download failed:
From=Http://..../jre1.6.0_21-c-l.msi,
to=C:\Users\...\jre1.6.0_21-c-l.msi
Avatar billede Shasim Novice
09. august 2010 - 11:40 #3
..og så forsøgte jeg at downloade selve msi-filen ved at skrive hele stien. Det lykkedes, men jeg kan ikke installere den - jeg får fejl om at Windows Installer ikke kan åbne filen og at den er ulovlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 13:29 #4
Har du gamle opdateringer liggende i tilføj fjern?
Har du så prøv at fjerne atl der har med Java og gøre, og installer igen.
Avatar billede Shasim Novice
09. august 2010 - 13:34 #5
Maskinen er helt ny, og der ligger intet fra Java på den nu.
Avatar billede Shasim Novice
18. august 2010 - 12:37 #6
Det handlede om brugerrettigheder... slideren for sikkerhedsniveauet skulle køres helt i bund, så virkede det.