Avatar billede dothenrik Nybegynder
08. august 2010 - 22:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpelt og fleksibelt CMS - der kan udvides

Hej

Jeg i gang med at udvikle et website hvor CMS funktionalitet ikke er det centrale, men derimod den funktionalitet jeg udvikler og tilbyder på mit website.

Jeg har dog brug for at kunne oprettet hjælpe/lede tekster og integrer disse på mine sider, samt lave enkelte rene tekst sider.

Dvs. jeg har brug for et simpelt CMS system, som er fleksibelt og nemt at udvide. Jeg har ikke brug for et stort komplekst CMS system, men derimod et system der er let at integrer med min egen applikation og design.

Pt. benytter jeg noget egenudviklet, men står overfor en række større ændringer bl.a. for at kunne understøtte flere sprog. Derfor overvejr jeg nu at skifte mit eget ud et med standard CMS og dermed kunne fokusere på kerne funktionaliteten.

Mit spørgsmål er nu - hvad skal jeg vælge? Hvad benytter I, når I udvikler websites, hvor tekstdelen kun er det sekundære?

Jeg har kigget lidt på N2CMS, men er meget åbent overfor input...

På forhånd tak

Mvh
Henrik
Avatar billede kronsj Nybegynder
09. august 2010 - 00:11 #1
Jeg går ud fra at det er i .NET-version du gerne vil have det.
Et godt fundament til CMS i .NET (og som jeg selv bruger lidt er: http://code.google.com/p/webfoundations/, hvor data bliver gemt i xml-filer og man bruger mange af ASP.NETs features. Derudover er der allerede implementeret sprogunderstøttelse og andre features. Det er simpelet og fleksibelt - .NET open sourece.
Avatar billede dothenrik Nybegynder
09. august 2010 - 08:21 #2
Tak - umiddelbart ser det meget lovende ud. Jeg kigger på det og vender tilbage.

/Henrik
Avatar billede dothenrik Nybegynder
09. august 2010 - 21:53 #3
Hej

Ja, det er i hvert fald simpelt...Det har nogle fine funktioner fx urlrewriter, men jeg savner meget et admin interface til at lave menuen med.

Andre bud?
Avatar billede kronsj Nybegynder
09. august 2010 - 22:18 #4
Jeg har også savnet en lidt nemmere måde at lave flere sider menu-strukture på i Webfoundations... men jeg brugte Webfoundations til et simpelt formål.

Fandt lige følgende liste:
http://csharp-source.net/open-source/content-managment-systems
- men har ikke prøvet nogle af dem endnu.

... så er der jo også

http://www.dotnetnuke.com/
og...
http://umbraco.org/ - som vidst er dansk udviklet.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_content_management_systems

(jeg har nemlig også jagtet lidt CMS systemer til .NET.

Mvh
Jørgen
Avatar billede dothenrik Nybegynder
23. august 2010 - 20:00 #5
Tak for dine forslag. Tror nu nok at det ender med at jeg udbygger mit eget system.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2010 - 20:08 #6
Men du tog alligevel point selv??