Avatar billede ida_blomst Nybegynder
08. august 2010 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fotos vil ikke ind...

Når jeg overfører fotos til min bærbar via "Importer billeder" melder den at der er for lidt plads på hardisken. Men dette sker ikke hvis jeg kopier billederne og indsætter dem i en mappe.
Mit spørgsmål er så, om det er en ok løsning at "sætte billederne ind" i stedet for at impotere, eller kan der så opstå problemmer hvis jeg senere skal fremkalde fotos osv...fordi filen så ikke er impoteret rigtigt??????????????????????
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2010 - 21:44 #1
Er det i samme mappe du kopierer til som programmet vil importere i?
Om du importerer eller vælger at sætte dem ind ved hjælp af kopier, kan jeg ikke se nogen forskel på. Filernes størrelse skulle ikke ændres af den grund.
08. august 2010 - 22:02 #2
<ida_blomst>: Husk at fortælle under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede walfi Nybegynder
08. august 2010 - 23:29 #3
En god idé er at bruge Google's Picasa til import og organisering af billeder. Den gør det meget let at importere samt overskue dine billedmapper på din computer.

Det smarte ved Picasa er at den organiserer billeder i de mapper du allerede bruger og opretter ikke nogle nye, så din egen orden bliver ved med at være på din harddisk. De nye billeder du lægger ind kommer som en ny mappe du selv vælger.

Du kan downloade picasa her: http://picasa.google.com
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
09. august 2010 - 19:06 #4
Jeg har picasa! Og bruger det også ofte, men følger jeg nogle gange har lidt mere overblik når jeg kan importere dem ind i billede-mapper! Ellers tak for foreslaget.

Men kan jeg godt regne med at det er en ok løsning at kopier og sætte ind i stedet for importere????

Jeg har Vist...
Avatar billede ggxdg Nybegynder
12. august 2010 - 10:21 #5
Kopier burde få alt med, men du bør ikke ignorere pladsproblemer, da det kan give dig problemer senere.

Windows vil helst have at 15% af harddisken altid er fri, så den har plads til ting som defragmentering og temp filer osv.

En hel fuld disk kan resultere i at du ikke kan starte din computer, hvis det altså er dit C:-drev det drejer sig om.
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
21. august 2010 - 23:02 #6
Altså jeg har Windows Vista. Når jeg ligger billeder ind fra dette kamera, siger den at der ikke er nok plads på disken, jeg regner med at det er fordi der er nogle film på kameraet der fylder for meget. Men da det er en ny computer, kan jeg jo ikke selv vælge hvilke billeder jeg vil importere!! Derfor starter den altid med disse film, som der så ikke er plads til.
Dette problem opstår ikke når jeg importere billeder fra andre kameraer ind på computeren.

Derfor ender det altid med at jeg Kopier og sætter billederne ind i den ønskede mappe, men ved som skrevet ikke om det er en god nok løsning.
Synes det er mega dumt, at jeg ikke selv kan styrre hvilke fotos jeg vil have ind og hvilke jeg ikke vil have ind. Ligesom jeg kan på min gamle hp.