Avatar billede allankim Nybegynder
07. august 2010 - 22:13 Der er 2 kommentarer

fullrate trådløs router combineret med router/access point

Hej.

Jeg har en fullrate trådløs router i kølderen. Problemet er at dækningen ikke er for god og det trådløse virker ikke særligt godt.

Nu vil jeg gerne prøve at sætte en router/accesspoint efter routeren oppe på første sal. Der skal både være mulighed for kablet forbindelse og trådløs oppe fra. Jeg købte en router wireless-n 300router kit fra netgear WNB2100. Men den kan ikke se at der er internetforbindelse fordi den forbundet efter fullrates router.

Nu er mit spørgsmål kan jeg bytte min router og købe en der kan køre trådløs accesspoint. Vil den så også understøtte kablet forbindelse fra accesspointet til computere og printere osv?

Eller er jeg helt galt på den?
Avatar billede Jalbrechtsen Nybegynder
27. august 2010 - 08:35 #1
Hej...

Du burde godt kunne sætte en router efter routeren fra fullrate.

Du skal så bare huske at deaktivere DHCP i den router du selv sætter på, og så må du ikke forbinde den via WAN porten på din egen router (ikke fullrate)
Hvis du gør dette vil det ikke virke....

Tro mig jeg har selv været i din situation.
Avatar billede kslotha Nybegynder
13. september 2010 - 21:13 #2
Har lige haft samme problem.....

Dit problem kan muligvis være, at din router fra Fullrate og dit accespoint har samme adresse...

Når du skal tilgå dem fra din browser skriver du noget i retning af 192.168.x.x

Hvis de hedder det samme, så går der kludder i det og så kan de ikke finde ud af det.

Derfor skal du blot ændre det ene af adresserne, så de ikke hedder det samme.... hvis de f.eks. hedder 2.2 til sidst, så kan du ændre den ene til 0.2 eksempelvis.

Det virkede for mig :-)