Avatar billede kol Nybegynder
05. august 2010 - 23:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Stifinder som Wincommander

Stifinder med udseende og funktion á la Wincommander.

Findes der nogen mulighed for at varigt at indrette Stifinder med todelt skærm?
Jeg kan godt åbne to udgaver samtidig og arrangere dem, men det er ikke optimal løsning.

Alternativt: Hvordan får man Stifinder til at åbne med et selvvalgt åbningsvindue i stedet for det enerverende åbne C-drev?

Hilsen KO
Avatar billede nemlig Professor
05. august 2010 - 23:59 #1
Stifinder kan ikke opdeles i 2 skærme som Wincommander/Totalcommander.

Hvorfor ikke anvende Wincommander?

Du kan oprette en genvej til Stifinder, hvor den altid åbner i fx. en bestemt mappe.

Det gør du ved at åbne Stifinder og vælge menuen "Filer". Derefter "Ny" og "Genvej".

Så giver det vist sig selv.

Herefter har du oprettet en genvej, og genvejen kan du så flytte hvorhen, du vil - fx. ned i Process-linjen.
Avatar billede Vandreren Novice
11. august 2010 - 20:42 #2
Q-Dir er et stifinder-program, som kan vise 1-4 vinduer samtidigt.
http://www.softwareok.com/?seite=Freeware/Q-Dir
Avatar billede kol Nybegynder
12. august 2010 - 00:18 #3
Hej nemlig,

tak for dit tip med valg af genvej.

Og det ville være indlysende at bruge Wincommander, eller som jeg bruger på min private PC, xplorer2.
men det er ikke tilladt at anvende den slags programmer på min firma notebook, desværre. Sådan er det bare!

Dermed også svar til Vanderen, hvis forslag ser interessant ud. Men det er vel ikke særligt anvendeligt på en 11,6" skærm?

Længe siden jeg har besøgt eksperten. Hvordan giver man point?

HIlsen KOL
Avatar billede nemlig Professor
12. august 2010 - 08:00 #4
Jeg tolker din seneste kommentar til at du er tilfreds med både mit og Vandrerens kommentar.
Dermed skal vi sende et svar, og det gør vi ved at markere knappen "svar" (på samme måde som du gjorde i sidste kommentar - du skulle bare ikke have sendt seneste kommentar som et svar. Spørgeren sender kun svar, når man vil tage pointene selv. Omvendt gør det ingenting.)
Når vi begge har sendt et svar, kan du tildele pointene ved at markere de 2 brugere. Det giver næsten sig selv.
Avatar billede Vandreren Novice
12. august 2010 - 22:46 #5
"Dermed også svar til Vanderen, hvis forslag ser interessant ud. Men det er vel ikke særligt anvendeligt på en 11,6" skærm?"

Det kommer jo an på forskellige faktorer som opløsning, synsevne og behov. Q-Dir er et Stifinder-program som ikke har skuffet mig, derfor anbefaler jeg det til andre. Og det findes i en portable version, så det kan nemt afprøves og fjernes igen, hvis det ikke opfylder brugerens forventninger.

Hermed også et svar fra mig, i tilfælde af at mine kommentarer har været til hjælp. :)
Avatar billede kol Nybegynder
12. august 2010 - 23:03 #6
Jo, begge Jeres svar var OK.
Min begrænsning var bare, at det SKULLE være en løsning i den håbløse Stifinder.

Tak for hjælpen.

Hilsen KOL
Avatar billede nemlig Professor
13. august 2010 - 07:32 #7
Så mangler du bare at afslutte tråden.
Det gør du ved, at sætte et flueben i højre side - ud for Vandrerens svar og mit svar, og længere ned kan du så tildele pointene. :)
Avatar billede kol Nybegynder
18. september 2010 - 10:00 #8
Hej Nemlig og vanderen,

nå ja, man rider hver dag selvom hesten er sadlet op!  :-(
Men alligevel: Tusind tak for hjælpen.

Hilsen KOL