Avatar billede Slettet bruger
05. august 2010 - 20:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hej har et problem med at jeg skal kun have vist noget hvis man går ind på denne side index.php?side=$id, og det skal ikke vises på index.php

Hej har et problem med at jeg skal kun have vist en form med et input felt og en knap, hvis man går ind på denne side index.php?side=$id, fx index.php?side=6351,
og det skal ikke vises på index.php.

Hvordan gør man lige det.. hmm...

Nogen der har nogle gode ideér..

Håber der er nogen, der kan regne det ud...
Avatar billede swon Nybegynder
05. august 2010 - 20:13 #1
if(@$_GET["side"]){}
Avatar billede maniactor Nybegynder
05. august 2010 - 20:13 #2
Det nemmeste ville vel være at lave en include på $id (hvor filen er opkaldt med samme nummer, eller tilsvarende databasepost).

Du kan dog også lege med en if sætning.

Du må meget gerne specificere det nærmere, og lægge lidt kode op. Så bliver det nemmere at hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2010 - 20:14 #3
Mange Mange tak det virkede...,

men kan du fortælle mig hvad det betyder med det @...
Avatar billede swon Nybegynder
05. august 2010 - 20:18 #4
Tjaa, det er lige det..

nok bedre med:
if(isset($_GET['side'])){}
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2010 - 20:37 #5
Swon... Læg et svar hvis du ønsker point...
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. august 2010 - 20:53 #6
@ foran en funktion eller lign, undertrykker fejl / notifikationer og lign...
Det mest rigtige er bestemt at bruge:

if(isset($_GET['side']))
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2010 - 23:58 #7
Jeg synes ikke isset($_POST['xxx']) giver mening
- for den returnerer true også selvom pågældende variabel er tom.
F.eks.  ...url.dk?yyy=42&xxx=

Jeg bruger istedet: if ($_POST['xxx'] != '')
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 00:08 #8
sku' have været $_GET istedet for $_POST i url.dk-eksemplet.

Men i $_POST giver isset() endnu mindre mening dér vil den ALTID returnere true, hvis feltet findes på formen, om det er udfyldt eller ej, og så skal man jo alligevel teste på det faktisk indhold senere.
- Så kan man ligesågodt springe isset() helt over!

PHP har ikke noget problem med at undersøge indholdet af en variabel som ikke er "isset"..
- eller har den ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. august 2010 - 18:12 #9
Man bør altid bruge en isset() først.
Og så efterfølgende tjekke for værdi eller lign.

Servere kan være sat op, så de vil smide en warning, hvis man forsøger at bruge variabler, som ikke er defineret.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 19:10 #10
Hm.. tja.. ok. Det kan der jo være noget om... tak :)