Avatar billede jeb_ats Nybegynder
04. august 2010 - 13:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Benforbindelser på Compac batteri

Et "batteri" til en bærbar består typisk af et stik, bag dette noget styreelektronik og en 6 til 8 1,2 volts akkumolatorceller

Er der nogen der ved hvad man kan måle af spændinger på de forskellige "Ben" fx et batteri til en Compaq (Part nummer 280611-001) http://www.amazon.com/Dekcell-Battery-281233-001-279665-001-280206-001/dp/B000ARHOLQ også andre battrityper har interesse, da jeg vil bygge en "universel" extern op og aflader. Så det er vigtigt nøje at få at vide hvad er styreben, hvad bruges til opladning og til afladning, måske er det slet ikke så kompliceret som det lige ser ud, alle erfaringer har interesse
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 17:18 #1
Står det ikke i manual for pc?
Hvad hedder pc?
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
07. august 2010 - 10:30 #2
Den aktuelle pc hedder COMPAQ Presario 2800
Den er overtaget som skrotcomputer altså helt ude noget som helst andet end selve pc'en.
Men jeg har generelt set mig gal på alle producenter af batteripakker til bærbare og vil derfor starte en test for at se om batteriproducenterne holder det de lover.

Jeg har tidligere i mit professionelle liv beskæftiget mig med test af akkumulatorer og akommulatorceller så jeg ved hvad jeg taler om men vil blot have lidt hjælp til en hurtig genvej.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
13. august 2010 - 13:28 #4
fantastisk fint John med mange oplysninger som jeg først nu har haft tid til at nærlæse med tættekam.
men så vidt jeg kan se desværre ikke den oplysning jeg søgte. Så jeg håber stadig på at der er én der faldet over en løsning.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
17. oktober 2010 - 09:43 #5
Der kom intet brugbart jeg lukker og hjemtager mine point
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 10:17 #6
Det er ok. Ærgerligt det ikke løste dit problem.