Avatar billede serverservice Praktikant
03. august 2010 - 22:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cms mapper kræver skriverettighed på ubuntu webserver - sikkerheds problem

Hej jeg har nogle cms systemer som kræver chmod 777 til bestemte upload mapper og nogle image mapper .

Hvordan ændrer jeg mit setup så det kan køre med chmod 755 - apache eller php ?
Avatar billede bmpi Nybegynder
04. august 2010 - 13:53 #1
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du spørger om:

Ønsker du at ændre CMS'et, så det kun kræver 775, eller ønsker du at chmod en mappe fra 775 til 777?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. august 2010 - 11:52 #2
Ja jeg ønsker at ændre i cms så det kun kræver 775 afht sikkerhed ...- Hvordan kan det gøres?
Avatar billede bmpi Nybegynder
08. august 2010 - 12:11 #3
Det afhænger af det specifikke CMS, men du skal nok ned i CMS kernen og ændrer nogle ting. Hvis det pågældende CMS har et forum, eller nærmere en developer mailinglist, er det nok der, du skal finde et svar. ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. august 2010 - 16:30 #4
Hej - ja det var netop derfor jeg søgte hjælp herinde da jeg ikke har kunne finde en løsning ...og ikke selv er programmør ;)

gallery modulet kan hentes her http://serverservice.dk/gallery.zip
og cmsimple fra www.cmsimple.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
17. september 2010 - 06:24 #5
tak for hjælpen -