Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
02. august 2010 - 17:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

BSOD - Fejlkode 0x73 HJÆLP!

Hej!

Når jeg starter min gamle stationær op, dukker der det BSOD op med fejlkoden

CONFIG_LIST_FAILED
...
STOP: 0x00000073 (0x00000001,0xc0000099a,0x00000001,0xf7cbecc0)

I min computer har jeg alle mine (og familiens) billeder og videoer osv. fra 2002 - så det er ret kritisk.

Problemet er bla. andet, at computeren ikke gpr videre derfra OG at jeg ikke kan komme ind via fejlsikret tilstand eller noget andet..

HAr prøvet at gøre det kort, for har snart søgt på emnet i 5½ timer.
ER der andet i vil vide, skal i bare spørge.

Nogen der venligst kan hjælpe.... ? :(

På forhånd mange tak!!!!!!!!!!!!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
02. august 2010 - 18:24 #1
Hvis den kan køre fint i fejlsikret tilstand, er det formegentlig "bare" en sorftwarefejl, og man kan derved sagtens få billeder mv. ud af computeren.

Man kan få tomme, eksterne harddiskbokse, hvor man kan smide sin harddisk i, hvorefter den fungere som en ekstern harddisk. Sæt den evt. i en anden computer og overfør de data I gerne vil gemme. Herefter kan du installere Windows forfra, og problemet skulle MEGET gerne være løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2010 - 18:36 #2
Sæt din harddisk til sådan en:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=246225
Og tag det ud af disken som du er bange om.
Du behøver ikke at pille hd ud. Du kan nøjes med at pille ledningerne af, og monterer denne converter.
Herefter kan du jo forsøge at reparere dit styresystem.
Har du orginal Xp cd rom?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2010 - 18:43 #3
Har du prøvet "sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede"?
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 01:31 #4
@ Takeitorleaveit

Kan du poste et link / navn til disse tomme eksterne harddiske?
Og gerne et bud på pris ?

Problemet er netop at den IKKE kan komme ind via fejlsikret.. :)? - tror der er sket en misforståelse..

@220661
Det ser virkelig smart ud! mon den kan fås (og gerne med vejledning) på den lokale ekspert butik, eller noget i den stil ?
Er gald for at købe over nette, men føler at vejledning for den der er lidt vigtig :)
- Ja det har jeg prøvet. Der skete ikke noeget.
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 01:32 #5
Lige en tilføjelse.
Hvordan kan man give dem point der har svaret. Synes det er pænt af jer
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2010 - 16:27 #6
problemet er at du selv har lagt et svar som du har accepteret. Og herved er tråden lukket.
Svar bruges kun i forbindelse med point givning, som der står med fremhævet tekst
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 21:14 #7
Så jeg skal skrive kommentare til det folk skriver til mig ?
ög i skal skrive et svar, før jeg kan give point?

er der tidsbegrænsning?

Tak
03. august 2010 - 21:23 #8
http://www.eksperten.dk/faq - læs og forstå ...
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 21:42 #9
Tak for svaret mht. point.
Nu hvor jeg kender systemet, vil jeg prøve på at undgå fejl.

- Jeg søger dog stadig svar til mit startspørgsmål.
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 21:43 #10
Og Jeg er stadig villig til at give point (ved oprette nyt topic) bare jeg får svar :)