Avatar billede rikkepigen88 Nybegynder
01. august 2010 - 23:19 Der er 15 kommentarer

Nemmeste/bedst måde at lave spillehjemmeside

Hej..

Jeg ville lige høre jer om, hvordan i mener det ville være nemmest/bedst at lave en spillehjemmeside, noget ala gratisting.dk eller ihimlen.dk..

Jeg ved der findes vel ingen hurtig vej, men er der nogle der ville komme med ideer om, hvordan det bedst laves?

Eller findes der nogle gode artikler på nettet, i kan anbefale mig, så ville det være perfekt.

Og tak på forhold.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 01:05 #1
Prøv først at sætte dig ind i HTML/CSS og så PHP med MySQL. Derefter skulle du gerne kunne planlægge det, og så kan du altid spørge til de detaljer, du måtte være i tvivl om.
Avatar billede 2Mida Praktikant
02. august 2010 - 08:42 #2
Jeg ville ubetinget kigge på et CMS - ex Joomla har masser af themes og add-ons til medlemstyring osv alternativt Wordpress

..Ole
Avatar billede craditec_com Nybegynder
02. august 2010 - 09:22 #3
Har du en host får ellers vil jeg gerne hoste siden fordig gratis du skal bare selv købe domæne

Hilsen Libero host

www.liberohost.com
Avatar billede repox Seniormester
02. august 2010 - 11:37 #4
#3
FØJ! Udover at du ikke har noget indhold på din host - hvilket heldigvis virker uprofessionelt - så agerer du også vildt uprofessionelt i forhold at reklamere for dit firma gennem et gratis brugerforum.

I forhold til brugerbetingelserne punkt 2.1.6, som du accepterede da du oprettede du en bruger her,  er det ikke tilladt at "gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur" hvilket du tilsyneladende ikke har forstået.

Dit indlæg er hermed anmeldt som misbrug.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 13:12 #5
#4
Jeg er enig... Men stadig: HEIL!
Avatar billede repox Seniormester
02. august 2010 - 13:17 #6
#5
Du sammenligner et krav om at alle overholder de brugerbetingelser de har accepteret ved oprettelsen med en totalitær, politisk ideologi?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 13:54 #7
@ rikkepigen88

Det kommer jo helt an på dine forudsætninger...
- både hvad du KAN selv, og hvad du VIL med (endnu) et spillested ?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 14:21 #8
#6
Nej, jeg bruger en netjargon, din uvidende muggle! :)
Avatar billede repox Seniormester
02. august 2010 - 14:35 #9
#8
Tror lige jeg tager den der i en PM, for ellers kunne denne tråd blive rigeligt lang...
Avatar billede 2Mida Praktikant
02. august 2010 - 17:12 #10
#8 - det er et helt unødvendigt og urimeligt sprogbrug overfor Repox, og andre iøvrigt, der ofte stiller op med sobre og gode løsningsforslag til brugerene...

Og vedr netjargonen - muligt, men måske kan du bruge den på extrabladet eller andre lignende lavstammede fora!

..Ole
Avatar billede rikkepigen88 Nybegynder
02. august 2010 - 17:13 #11
Hej igen :)

Det jeg sådan lige har problemer ved at finde ud af er:

1: At kunne lave så der kan gives karakter for spillet eller filmklippet.

2: Hvordan jeg kan lave så når jeg har nogle spil under f.eks. action, hvordan jeg så kan sætte de nye spil øverst på siden, så de andre automatisk rykker en plads.

Er der nogle steder på nettet, jeg ville kunne lære om sådan noget?

Jeg har ikke særlig meget erfaring, men jeg forsøger mig lidt frem, og jeg har nogle bøger om php, html, css og sådan noget. Og jeg ser klip på youtube, og andre hjemmesider, for at blive bedre.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 17:20 #12
Til de der stadig ikke er helt med: Mine to sidste posts var humoristisk ment.

#11
Når du skal lave noget relativt specifikt som f.eks. en spilside, vil jeg personligt foreslå, at du bygger det op fra bunden, så du ikke begrænses af rammerne for eksisterende systemer, men det tager givetvis længere tid (og kræver mere viden) end at anvende et CMS. Uanset hvad synes jeg nu, du skal sætte dig yderligere ind i specielt et serversidesprog som PHP.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 19:19 #13
Den "nemmeste" måde at få noget sorteret (og opbevaret i øvrigt) er at lægge det i en database (mySQL)
- så kan du få spilene returneret sorteret efter (genre og/eller dato og/eller popularitet...) alt efter situationen.

Og det er også svaret på det første spørgsmål - at brugerne kan evaluere et spil, ved at klikke på et javascript-link (typisk ét af 5 (stjerner/ḱokkehuer/mus..)) og opdatere popularitets-kolonnen (med AJAX) - for det pågældende spil.

Du burde kunne finde nogle byggeklodser til det, hvis du Googler "rating ajax php"

PS: hf2ke - En undskyldning virker bedre hvis den indeholder ordet  : )
Avatar billede craditec_com Nybegynder
03. august 2010 - 09:05 #14
Hej alle, jeg vil meget gerne undskylde, dette helt uacceptable indlæg. Jeg vil godt lige understrege at det ikke er mig som har lagt indlægget, men en af mine "venner" som har hacket min bruger og lagt nogle mærkelige og uacceptable indlæg rundt omkring hos Experten.dk. Jeg har nu fået nyadgangskode, så sådanne ting ikke vil ske igen!!!

Håber i vil forstå :)
Avatar billede repox Seniormester
03. august 2010 - 10:42 #15
#14
Du må længere ud på landet med den der; Dit spørgsmål på http://www.eksperten.dk/spm/915097 giver vist ikke anledning til at tro det ikke er dig selv der har skrevet det indlæg.

Det vil naturligvis klæde dig blot at stå ved din fejl og så komme videre.

rikkepigen88
Det er ikke synderligt nemt at vide hvordan man skal give dig den rette hjælp. Du skriver du ikke har meget erfaring men at du har nogle bøger omhandlende nogle forskellige teknologier.
Men der er ikke nogen her der ved hvad du er i stand til - om du overhovedet er begyndt på noget af din spilside eller hvor langt du er kommet.

Hvis du vil noget seriøst, så er det med at komme igang - forstået på den måde at du kan lægge ud med at lave de ting du kan og når du rent faktisk støder på noget som giver dig problemer, så spørg til det specifikke og du vil kunne få langt bedre og hurtigere hjælp...