Avatar billede aljp Nybegynder
01. august 2010 - 15:44 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - windows search er holdt op med at fungere

Jeg har windows 7 professionel(oem). Pludseligt er indekseringen(windows search) holdt op med at fungere. Hvad kan der være galt?
aljp
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2010 - 15:46 #1
Prøv at systemgendanne til før problemet opstod.
Avatar billede aljp Nybegynder
01. august 2010 - 15:58 #2
Tak for svaret - mit problem er så, hvornår var det nu lige, at det virkede? Kan det for øvrig have noget at gøre med at jeg har installeret Uniblue(der skal få computeren til at fungere hurtigere)?
Med venlig hilsen aljp
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2010 - 16:29 #3
Systemgendan til før Unublue.
Oplevede kun problemer da jeg havde det.
01. august 2010 - 17:17 #4
Er det denne [Uniblue] du mener -> http://www.eksperten.dk/spm/909550 ?
Avatar billede aljp Nybegynder
01. august 2010 - 17:30 #5
Du fortjener point - jeg er vist kommet ud i noget snavs med Uniblue. Når jeg kigger på systemgendannelse popper det ikke op som et muligt problem. Skal jeg afinstallere skidtet - jeg kan ikke undvære windows search???
Help me - please/aljp
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2010 - 20:01 #6
Avatar billede aljp Nybegynder
01. august 2010 - 20:57 #7
Vi nærmer os vist noget - blot kan jeg ikke finde den mappe med "windows search", hvor man skal hakke af. Kan du hjælpe - på forhånd tak/aljp
(jeg har dansk udgave)
Avatar billede aljp Nybegynder
01. august 2010 - 22:34 #8
Hej milter.
Så fandt jeg ud af at gå i "computer" og der bruge søgefelt - det har jeg ikke prøvet før - TAK - men jeg kan stadig ikke finde egne filer i søgefelt ved startknappen hvorfor?
PS. Hvorledes kan jeg tildele dig point?/aljp
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2010 - 22:46 #9
#7.

Klik Start > Kontrolpanel > Programmer og funktioner > I venstre panel klik på "Slå Windows-funktioner til eller fra > Rul ned og find "Windows Search".

Men, som John Stigers og karise_larry antyder, programmer som Uniblue er oftest af det onde, da man ikke ved, hvilke indstillinger de skruer på.
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2010 - 22:57 #10
#8.

Vores indlæg krydsede vist hinanden.

Problemerne med at finde filer kan hænge sammen med det, der kaldes "indexing". Prøv at kigge på linket herunder:

http://helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-file-search-indexing-options/

Point giver du ved at bede de deltagere, du mener har hjulpet dig med at løse problemet, om at lægge et svar. Du kan bede en eller flere lægge et "Svar".

Næste gang, du åbner dette spørgsmål, vil du se et vindue ud for "svarene", og du kan her vælge at "Acceptere" eller "Afvise". Når du "Accepterer", bliver pointene tildelt.

Beskrivelsen ovenfor er lavet efter hukommelsen, så den er måske ikke 100% korrekt :-)
Avatar billede aljp Nybegynder
02. august 2010 - 12:31 #11
Udmærket link - nu får jeg at vide at "windows search kører ikke"
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2010 - 18:56 #12
#11.

Prøv at følge vejledningen i #9 og start Windows Search derfra.

Hvis det ikke hjælper, tyder det på, at Uniblue slår Windows Search fra, hver gang du tænder computeren. Den eneste løsning vil så være en afinstallering af Uniblue.
Avatar billede aljp Nybegynder
02. august 2010 - 20:50 #13
Undskyld, jeg glemte at fortælle, at jeg havde afinstalleret Uniblue(det var så de 500,-) hvor jeg efterfølgende fik meddelelsen om at "windows search kører ikke". Mon jeg skal leve med at foretage søgning fra "Computer" osv.??
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2010 - 21:53 #15
Rettelse til #14.

Ups, den beskrivelse gælder for Vista. Jeg er ikke klar over, om den også kan bruges på 7, men her kommer en vejledning til 7'eren.

MEN PAS PÅ, hvis du går i gang med registreringseditoren! Forkerte klik her kan lægge computeren død.

http://tellingmachine.com/post/Windows-7-Search-Programs-And-Files-stopped-working-e28093-The-Fix.aspx

Ellers kan du prøve dette:

Klik på Start > I vinduet ovenover skriver du:  services.msc  > Enter > Rul ned, til du finder "Windows Search" > Hvad står "Starttype" til her? Den skal være "Automatisk".
Avatar billede aljp Nybegynder
02. august 2010 - 22:46 #16
Klik på Start > I vinduet ovenover skriver du:  services.msc  > Enter > Rul ned, til du finder "Windows Search" > Hvad står "Starttype" til her? Den skal være "Automatisk".
Jeg prøve dette fine/relevante forslag med flg. resultat:
Tjenesten stod til "automatisk", men når jeg højreklikkede og klikkede på start kom flg. meddelelse:
"Tjenesten Windows Search på Lokal computer startede og stoppede derefter. Nogle tjenester stopper automatisk, hvis de ikke bruges af andre tjenester eller programmer".
Hvad siger du så min ihærdige hotline?
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2010 - 23:02 #17
Lad os prøve at gå lidt tilbage :-)

Du skrev tidligere: "... men jeg kan stadig ikke finde egne filer i søgefelt ved startknappen hvorfor?"

Er det alle filtyper, og hvilke filtyper er det?

Giv et eksempel på dine søgeord og fortæl, hvad Windows siger til din søgning.
Avatar billede aljp Nybegynder
02. august 2010 - 23:30 #18
Jeg får kun filer vedr. systemet fx kontrolpanel m.m. Vil jeg fx finde mine filer vedr. "Maribo" får jeg ingen filer fra mine private mappe, men kun div. fra windows system
Avatar billede milter Ekspert
03. august 2010 - 00:36 #19
Er ordet "Maribo" en del af filnavnet eller af indholdet i filen?

Windows Search ser ud til at virke. Jeg kan kun anbefale dig at gennemgå alle punkterne i dette link en gang til:

http://helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-file-search-indexing-options/
Avatar billede aljp Nybegynder
03. august 2010 - 09:21 #20
Både navn på mappe og div filer.
Har gennemgået pkt. fra link - med samme resultat "Indeksering kører ikke" og ved klik på reparer får jeg blot "ikke løst"
Avatar billede milter Ekspert
03. august 2010 - 11:08 #21
OK, den er genstridig :-)

Prøv det her: Klik på Start > I vinduet ovenover skriver du:  services.msc  > Enter > Rul ned, til du finder "Windows Search" og dobbeltklik den > Generelt > I vinduet med "Starttype" klikker du på pilen og vælger "Deaktiveret" > Anvend > OK > Genstart.

Når computeren er startet igen, kører du præcis den samme proces, men denne gang sætter du "Starttype" til "Automatisk (forsinket start)".

Hvis ikke det hjælper, må du nok i gang med registreringseditoren, men det kommer vi så tilbage til.
Avatar billede aljp Nybegynder
03. august 2010 - 18:38 #22
Efter at have deaktiveret kunne jeg så ikke aktivere "services" ved startfeltet!!! men måtte så gå til "computer" og søge derfra og efterfølgende klikke på "aktiveret".
Umiddelbart kan jeg ikke se nogen effekt - skal computeren have tid til af opbygge eller hvad?
03. august 2010 - 20:47 #23
Tips: services.msc skal startes med Administrative rettigheder, dvs. HøjreMusseTast - "Kør som Administrator" ???
Avatar billede milter Ekspert
03. august 2010 - 20:56 #24
Indeksering tager tid, når den skal gennemgå alle mapper, og indeksering gør søgningerne hurtigere. Selv uden indeksering burde den kunne lave en normal søgning, det tager måske bare lidt mere tid.

Kender du registreringseditoren? Den er mit sidste bud på en løsning. Se det sidste forslag i linket fra #15. Afsnittet starter med denne overskrift: "Fix the Search in the Windows Registry".

Men, som tidligere sagt, PAS PÅ! Lav en back up af hele registreringsdatabasen, før du går i gang, og gem den på skrivebordet. Så har du altid en mulighed for at gå tilbage til situationen som nu, hvis noget går galt.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Back-up-the-registry
Avatar billede aljp Nybegynder
03. august 2010 - 21:15 #25
Det er rigtig fint, du advarer mig mod at pille i registreringsdatabasen. Det har været et lærerigt forløb - respekt for jeres vedholdenhed. Jeg må indtil videre leve med at søge via "Computer".
Ps. kan den anbringes på proceslinien eller kan man forestille sig en tastaturgenvej? Skal jeg stille dette spørgsmål et andet sted for hermed at tildele velfortjente point?
Avatar billede milter Ekspert
03. august 2010 - 23:23 #26
Jeg sad lige og søgte lidt på nettet om Windows Search i 7'eren. Her faldt jeg over en ting, som jeg ikke var klar over. Jeg har kun haft Windows 7 i et par måneder og arbejder mest med en XP Pro.

"When searching from the Start menu, only files that have been indexed will appear in search results."

http://www.sevenforums.com/tutorials/36599-search-windows-7-a.html

Måske ligger hele dit problem her. Prøv at indeksere alle de mapper, du ønsker at kunne søge i og se, hvad der sker. Hvis du bruger filtyper, som ikke er nævnt i listen over filtyper, der søges efter, så tilføj dem. Beskrivelser af, hvordan du gør det, findes i de links, jeg har lagt .

Ang. genveje, så kig her:

http://www.sevenforums.com/tutorials/36815-search-shortcut-create.html
Avatar billede aljp Nybegynder
04. august 2010 - 11:30 #27
Win+F fungerer fint og er faktisk bedre end søgning via Start(som stadig ikke virker hos mig), da man har mulighed for se filens indhold og altså ikke behøver at åbne filen i et program
Avatar billede aljp Nybegynder
02. september 2010 - 11:28 #28
Tråden lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2010 - 20:37 #29
Det er ikke nok. Du skal bede om svar og acceptere dette
Avatar billede aljp Nybegynder
02. september 2010 - 22:05 #30
OK, hvem vil svare?
Avatar billede aljp Nybegynder
17. september 2010 - 10:08 #31
løst
Avatar billede Kalle Juniormester
29. november 2016 - 12:13 #32
Download og installer Fixwin Utility, klik Windows Explorer, klik fix (Explorer.exe won't.....).
Avatar billede Kalle Juniormester
29. november 2016 - 12:17 #33
Her er et andet gratis-program til reparation af Windows : Complete Internet Repair.