Avatar billede KHHP Juniormester
30. juli 2010 - 16:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedsopsætning til hjemmenetværk

Hej
Da der for ikke så lang tid siden var uønsket besøg på vores netværk, hvor en  person kom ind på vores trådløse netværk, har jeg besluttet at øge sikkerhedsniveauet på netværket.
Jeg vil derfor lige høre om de ændringer jeg har tænkt mig at foretage er meget sikre.
Her er ændringerne:
Jeg vil opsætte en PC med Windows 2003/2008 server og konfigurere VPN adgang med brugernavn og tilfældigt computergenereret password på mellem 8 og 16 tegn som opfylder alle serversystemets sikkerhedskrav til et stærkt password.
Ændre sikkerhedsnøglen til netværket(efter samme kriterier som VPN adgangskoderne), samt aktivere skjult SSID, så man skal have både SSID og adgangsnøgle for at komme ind på det lokale netværk.
Så er der dog et lille problem med skjult SSID og min MacBook, da jeg ikke kan finde netværk med skjult SSID under OS X 10.5.8. Dette skal jeg lige have fundet en løsning på, men det bliver senere. Skal i første omgang bare bruge jeres mening om hvorvidt dette øger min netværks sikkerhed eller ej. Og ja, jeg husker at installere en ordentlig sikkerhedspakke på min server og hjemmets pc'er.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. juli 2010 - 17:44 #1
gode komplexe password
skifte regelmæssig password
WPA2 med certifikat
opdateret OS
firewall enablet på pcer
måske IPSEC på dit lokale netværk, men dette er lidt sværere at implemter

skjule SSID er ikke noget der øger sikkerheden, faktisk tværdigimod.
Og alle kan jo alligevel se det med diverse programmer
Avatar billede KHHP Juniormester
11. august 2010 - 11:55 #2
Tak. Smid svar #1
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
11. august 2010 - 16:38 #3
nej, behold dem bare
Avatar billede KHHP Juniormester
12. august 2010 - 07:50 #4
ok