Avatar billede morpe80 Nybegynder
30. juli 2010 - 00:00 Der er 1 kommentar

Kan ikke få adgang til min Jensen Airlink 29150 Router

Hej

Jeg har en forholdsvis ny router (ca 2 måneder gammel), som har kørt absolut problemfrit i al den tid.

Pludseligt i dag virker den så ikke - forstået på den måde at jeg ikke kan få adgang til internettet igennem - og så alligevel.

For jeg kan sagtens pinge f.eks. google på 8.8.8.8 via Macs Netværktøj og der er ingen tab eller store forsinkelser.

Men alligevel vil al anden internettrafik ikke gå igennem - hverken igennem det trådløse net, eller igennem kabelforbindelsen.

Så ville jeg ind på min router, for at se om opsætningen kunne sættes tilbage til fabriksindstillinger, eller om man skulle opdatere firmwaren. Men ip adressen som Jensen Scandinavia oplyser burde være standard adgangen (192.168.0.1) virker ikke. Den kan ikke oprette forbindelse.

Når jeg så går ind under netværksindstillinger for at se hvilken ip-adresse den automatisk har tildelt sig selv, står der 169.254.76.38, hvilket spøjst nok i Jensens manual for deres produkt er en ip-adresse, der burde afføde opmærksomhed og burde gør at man skal gentjekke sin forbindelse (de skriver at hvis ip-adressen starter med 169, så er den grundlæggende forkert). Det har jeg selvfølgeligt gjort, men uden resultat.

Hvis jeg prøver at manuelt tildele den ip-adressen 192.168.0.1 får jeg at vide at ip-adressen allerede er optaget på netværket.

Jeg har selvfølgeligt genstartet routeren utallige gange og prøvet både via det trådløse og kabelforbindelsen og begge på samme tid - uden resultat.

Så... sidder jeg med en defekt router, eller er der et eller andet helt åndssvagt jeg misser?

Godt nok sidder jeg på en mac, men jeg tror nok jeg kan oversætte evt Windows sprog til Mac, hvis det er det I kender til :)
Avatar billede zinuss Nybegynder
17. oktober 2010 - 02:33 #1
Det lyder som en defekt kværn..

Har du prøvet en hardreset?

/K