Avatar billede seamaster Nybegynder
29. juli 2010 - 00:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan overføres Thunderbird mails og adresser fra eksternt drev til ny computer?

Hej.

Mit problem er, at min gamle PC er gået ned. C-drevet er taget ud, og jeg er nu ved, at overføre diverse filer og data til min nye PC.

Jeg har svært ved, at overføre mine mails og adresser samt opsætning fra min ganle PC (C-drevet er nu tilsluttet den nye PC via USB.

Jeg har installeret Thunderbird men kan altså ikke importere fra det eksterne drev.

Nogen der ved hvordan man gør dette?
Avatar billede store-morten Ekspert
29. juli 2010 - 15:56 #2
Hvordan går det?
Avatar billede store-morten Ekspert
29. juli 2010 - 16:19 #3
Mere fra:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Brugerdata
Thunderbird/Brugerdata
Sådan finder du dine e-mails, kontaktpersoner, indstillinger og andre data, som Thunderbird gemmer:

Kopier aldrig i brugerdata, når Thunderbird er startet!!! Kontroller for en sikkerheds skyld, at Thunderbird ikke kører under processer i Windows jobliste, inden du kopierer.

Windows
Åbn boksen kør:
XP og ældre: Klik på Start og derefter Kør...
Vista og nyere: Klik på Start (Windows-ikonet i nederste venstre hjørne), og benyt søgefeltet nederst i startmenuen
Skriv %appdata% i boksen og tryk OK.
Der åbnes nu et mappevindue. Heri ligger en mappe med navnet Thunderbird, som er mappen med Thunderbird brugerdata.
Hvis du vil tage backup af brugerdata, men ikke kan starte computeren hvorfra du vil tage backup, fx hvis du har en backup af alle filerne eller en ekstern harddisk, kan du i stedet finde mappen %appdata% på følgende placeringer, hvor "C:" skal erstattes med det relevante drev:

Vista/7
C:\Users\<brugernavn>\AppData\Roaming
XP
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Application Data

I mit tilfælde har jeg fundet: C:\Documents and Settings\Hjemmebruger\Application Data
Og omdøbt mappen Thunderbird til Thunderbird gammel. (Tom opsætning af Thunderbird som backup.)
Der efter lagt mappen Thunderbird (min opsætning af Thunderbird samt mails.) fra backuppen ind samme sted som Thunderbird gammel.

Så du skal finde mappen Thunderbird på dit eksterne hd-drev og kopiere den over på C-drevet.
PS. mappen  'Application Data'  kan kun ses hvis du har valgt "Vis skjulte mapper"
Avatar billede seamaster Nybegynder
30. juli 2010 - 00:31 #4
Tak for det, ser lige på det imorgen, og vender tilbage om jeg kan få det til at virke.
Avatar billede seamaster Nybegynder
02. august 2010 - 10:24 #5
Yes - sådan så virker det sku. Tak for det..
Det var dit indlæg #3 der gjorde det.

Skriv venligt svar for pointgivning.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2010 - 10:57 #6
Det var dejligt.
Velbekomme og et 'Svar' :-)