Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 18:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

DVD-RW drev virker ikke, hvad gør jeg?

tsstcorp cd dvdw ts-l633l hedder mit DVD-RW. Jeg sidder med en HP Pavilion Dv5 og har Windows Vista.

Jeg har netop købt Windows 7 opgraderings-nøglen for at opgradere mit Vista, men når aldrig nogen steder, da den ikke kan finde disken i drevet under "Computer".

JEG HAR PRØVET:
At tjekke i enhedshåndtering: Enheden fungerer korrekt
At deaktivere/aktivere drevet
At gennemtjekke det for fejl med "Fix It", Windows, og med et andet program
At søge efter driveropdateringer - der var ingen.

Kan nogen hjælpe ville det være perfekt, da jeg utroligt gerne vil have det Windows 7 installeret.. :-)

De bedste hilsner
Stephen
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 18:16 #1
Har du også tjekket i kontrolpanel---administation----diskhåntering

og set efter om dit drev har et bogstav der
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2010 - 18:16 #2
I win7 ser du kun drevet når der er en CD/DVD skive i og er du sikker på det er et DVD Drev og ikke et CD Drev? prøv at lægge en CD skive i drevet
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2010 - 18:31 #3
Og du kan ikke opgradere inde fra windows du får besked om at køre instalation med disken fra opstart jeg tror du skal trykke F11 og vælge start fra DVD
Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 19:10 #4
Jeg når aldrig nogensinde til installationen, for den kan ikke finde  Windows 7 disken.. ;-)

Og det er ikke disken, det er galt med
Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 19:11 #5
Til Samsonjens: Jeg kan ikke finde diskhåndtering under administration. Muligheden er der ikke.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 19:39 #6
jeg sidder ikke ved en vista men lidt googlen siger,  det så det evt er sådan: Højreklik på denne Computer og vælg Administrer
Gå ind under gruppen Lager, der har du diskhåndtering.
Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 20:12 #7
Selv med Windows 7-disken i drevet, så reagerer den sådan:

http://i29.tinypic.com/2zqbxiu.jpg

Ingen virus i linket, bare rolig! :-)

Hvis nogen kan hjælpe, vil det være en stor tak og er villig til at forære alle point, hvis muligt.
Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 20:45 #8
bump
28. juli 2010 - 20:56 #9
Bare for at dele problemet på midten (?):

Opret en ANDEN BOOTBAR CD; eksempelvis ->
Killdisk http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Kan den BOOT på den ?

(NB:Det er IKKE hensigten at du skal gennemføre KILLDISK proceduren)
Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 21:03 #10
Er sådan noget tilladt, når man skal installere Windows 7 opgradering?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2010 - 21:23 #11
Kan den overhovedet læse nogen form for diske musik video eller andet?
28. juli 2010 - 21:24 #12
Forstår ikke dit #10 ?

... det er jo bare for at se/afprøve om det ER muligt at BOOTE på CD/DVD drevet ...
Gentager: (NB:Det er IKKE hensigten at du skal gennemføre KILLDISK proceduren) ...
Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 21:39 #13
Undskyld Karise_larry, men hvordan gør jeg dette?

Er på ingen måde inde i computere.

Poko1 - jeg fik Pro Cycling Manager 2010 installeret i starten af juli efter længere tids besvær med drevet også.. Uden at rode i indstillinger - siden har jeg ikke brugt det, og det er stadig samme problem.
Avatar billede stephenp Nybegynder
28. juli 2010 - 22:44 #14
Så - nu prøvede jeg at fjerne drevet under Enhedshåndtering, da jeg hørte at min computer ville kunne finde det igen. Nu har jeg genstartet computeren, og min computer finder det ikke? Nu står jeg pludselig med et endnu større problem!?
29. juli 2010 - 06:26 #15
29. juli 2010 - 06:27 #16
Du skal - på en anden PC - BRÆNDE en Bootbar CD via guiden fra http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juli 2010 - 08:49 #17
Hvis du havde svaret på nogle af de første tråde havde vi forlængst kommet frem til at dit drev ikke dur der er tusinder af eksempler  http://www.google.dk/search?hl=da&&sa=X&ei=eSJRTIDUEpmWOMTGmPgH&ved=0CCIQBSgA&q=TSSTcorp+cd+dvdw+TS-L633L&spell=1
min kone har selv en HP hvor der sidder samme drev den kan kun læse ikke skrive har prøvet diverse opdateringer intet hjælper men du kunne jo lave en bootbar usb dongle og gøre det derfra. eller hvis der stadig er garanti smide den til reparation.
Avatar billede stephenp Nybegynder
29. juli 2010 - 10:41 #18
Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan undvære den.. Starter på gymnasiet her igen om et par uger. Men det kan vel være sidste udvej - problemet er bare at den sagtens kan læse DVD- og musik cd'er??

Og til Karise_Larry, så (undskyld) fatter jeg overhovedet ingenting af disse bootbar CD ting - jeg ville frygtelig gerne give jer point for jeres meget hjælp, men problemet er bare, at jeg ikke er kommet meget videre siden i går.

btw. så har jeg prøvet at gå ind i mappeindstillinger - her kan jeg ikke finde mit drev?
Avatar billede stephenp Nybegynder
29. juli 2010 - 12:55 #19
Problemet er løst, og jeg er ret sikker på at Karise_Larrys link til denne tråd var det rigtige! TAK
Avatar billede stephenp Nybegynder
29. juli 2010 - 12:56 #20
Hvordan tildeler man pointene?
29. juli 2010 - 13:12 #21
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

PS: Du skal så ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
29. juli 2010 - 13:13 #22
Ping...

Dette er så et [svar]...