Avatar billede aburami Nybegynder
28. juli 2010 - 09:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hent mails fra server ned på pc?

Hej
Jeg har en mail konto med en masse vigtige mails i.
Ved i hvordan jeg får de mails ned på min pc? Altså gemt.
har prøvet at videresende til en anden mail, men det går ikke.
På forhånd tak.
Mvh
Avatar billede Blandy Praktikant
28. juli 2010 - 09:42 #1
mener ikke du kan hente dem ud som bruger af kontoen. du skal nok have fat i en it medarbejder, der kan hente dem fra jeres exchange server. der ligger de alle sammen.
Avatar billede aburami Nybegynder
28. juli 2010 - 09:46 #2
hvad så hvis jeg har hostet domænet hos 1go.dk foreksempel, skal jeg kontakte dem så`?
Avatar billede justrace Novice
28. juli 2010 - 10:25 #3
Kører du IMAP eller POP3?
Eller Exchange?
Avatar billede aburami Nybegynder
28. juli 2010 - 10:28 #4
Hej, jeg kører pop3
Avatar billede justrace Novice
28. juli 2010 - 10:44 #5
Så kan jeg ikke lige se hvad der kan være galt, da du jo allerede har dem liggende i dit mail program?

Ellers må du lige præcisere hvad det er der skal ske med de mails.
Avatar billede aburami Nybegynder
28. juli 2010 - 10:45 #6
Det er fordi jeg kører mine mails via noget web mail.
Jeg kunne godt tænke mig at få alle mine mails ned på min computer. skal jeg så bare opsætte mailen i et mail program? Henter den så alle de mails der ligger på kontoen?
Avatar billede justrace Novice
28. juli 2010 - 10:56 #7
Den korte version: Ja.

Med POP3 hentes mails ned lokalt.
(Husk evt. at sætte det op, så der gemmes en kopi på serveren, for så kan du hente dem på flere pc'er, men skal sættes INDEN du henter mails første gang, ellers er det for sent.
Husk også at sætte en udløbsdato, da mails ældre end det indstillede bliver slettet fra serveren)

Med IMAP, er det lidt i stil med web-mail, da mails bliver liggende på serveren, og læses derfra. Altså ingen mails på din pc.
Avatar billede aburami Nybegynder
28. juli 2010 - 11:06 #8
Jamen mener bare jeg har prøvet, hvor den så ikke henter alle mails. Men kun dem der bliver sendt dertil fra den dag jeg tilknytter, men har aldrig været tilhænger af de mails program. så skal nok lige prøve mig frem igen.

Jeg må nok hellere lige huske de indstillinger du nævner.
mange tak!
Avatar billede justrace Novice
28. juli 2010 - 12:43 #9
Det må nok være en indstilling, men kan også være du lige skal gå i webmail og markere dem alle "ULÆST", da det kan være problemet at den kun henter ulæste meddelelser.
Avatar billede aburami Nybegynder
08. januar 2011 - 21:57 #10
closed,
skriv hvis du vil have point for svar justrace