Avatar billede macmiskenn Nybegynder
26. juli 2010 - 22:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logon script melder fejl.

Hej Eksperter
Indtil for nyligt har jeg brugt et VBScript til at mappe nogle netværksdrev fra en server jeg har stående - Det er dog på 3 computere holdt op med at virke.

Scriptet kan ses her, og er et jeg har støbet sammen fra nettet for ca. 1 år siden:

Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.MapNetworkDrive "Z:", "\\Adrian\Drev1 ", , "BRUGERNAVN", "PASSWORD"
objNetwork.MapNetworkDrive "Y:", "\\Adrian\Drev 2", , "BRUGERNAVN", "PASSWORD"

Fejlen som WSG kommer op med er:
C:\>cscript Netværksdrev.vbs /U
Microsoft (R) Windows Script Host Version 5.8
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Netværksdrev.vbs(2, 1) WSHNetwork.MapNetworkDrive: An exte
nded error has occurred.

De computere det stadig virker på er min bærbare, som kører vista 32bit og en stationær der kører XP 64bit.

De computere hvor det ikke længere virker på er to stationære der kører Windows 7 64 bit og en stationær der kører XP 32 bit.

Jeg håber i kan hjælpe mig engang!
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. juli 2010 - 23:59 #1
Hej macmiskenn

Har du tjekket at serveren du forsøger at forbinde er korrekt indstillet dato og tidsmæssigt?

Jeg har efter en søgning på Google fundet mange med samme problem, og mange mener det kan være på grund af at serveren går tidsmæssigt forkert. Du kan køre en NET TIME for at synkronisere med din server.
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
27. juli 2010 - 09:39 #2
Hmm, serveren og de forskellige computere går ens, så det lader ikke til at være problemet.
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
27. juli 2010 - 09:49 #3
Har lige fundet fejlen, Passwordet var udløbet til den bruger jeg havde i scriptet - de andre computere med en anden bruger havde jeg husket at vippe "Password never expires" af, havde jeg bare lige glemt med denne.