Avatar billede boellehuus Nybegynder
24. juli 2010 - 17:04 Der er 5 kommentarer

Realtek driver opdate fra vista til 7

hej alle jer kloge hoveder.

  jeg ejer en MSI EX623 Bærbar som før havde Windows vista home premium 32x

så opdaterede jeg den her den anden dag til windows 7 84x

og da jeg havde gjort det stoppede mit Dolby home theater med at virke. altså pc'en er lavet sådan at når man trykker på en lille knap kommer der noget surround sound på.
men den knap reagerer ikke mer, er næsten 100% sikker på det har noget me en driver at gøre. men kan simpelthen ikke finde den driver, har downloaded de nyeste fra Realteks hjemmeside, men ingen virker, ved i hvordan jeg kan få 'lortet' til at virke?

Mvh. Nikolaj

Processor & CacheIntel Centrino 2 Processor Technology Operating Systemhomepage Windows Vista Home Premium Chipsets IntelPM45+ICH9M System Memory DDR2 667/800, Max:4 GB RAM LCD Display 16" WXGA 1366x788 LCD Display Graphics & Video Module nVIDIA Geforce 9500M GS with 512MB DDR2 VRAM Audio HD Audio, 2speakers + subwoofer HDD160GB/250GB/320GB SATA (5400RPM) Optical Drive DVD ...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 17:18 #1
Du går ind på bundkortproducentens hjemmeside under support, og finder der en Realtek driver til win7.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2010 - 18:06 #2
Er ikke så bekendt med Win 7. Kører du 32 bit eller 64 bit?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2010 - 18:08 #3
Har fundet en lyd driver der fungerer med Vista 32 bit.
Virker den så ikke også med Win 7 32 bit?
Er der nogle der ved det?

http://notebook.driversdown.com/Drivers.asp?ID=147077&brNum=3&show=0
Avatar billede Selas Nybegynder
24. juli 2010 - 18:34 #4
#3 Det må være er 32 bit han har, x86 er synonym med 32 bit (hvis man lige retter lidt i det #0 skrev).  ;)

Det er lidt knald eller fald om drivere der ikke er til den korrekte windows virker, og de skal som regel være til den samme kerne samt bit for at der skal være en chance (hvilket 7 og vista er), og det er stadig ikke optimalt.

Når man henter driveren til MSI EX623 kan man se det er "High Definition Audio", så det må være denne driver som er den nyeste.

http://218.210.127.131/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Alternativt er der en driver direkte fra MSI til win7 32bit som der måske er større sansynlighed for virker her:
http://eu.msi.com/index.php?func=nbdriver&maincat_no=135&prod_no=1677&driver_os_no=1#os

Men når realtek skriver det her:
"Audio drivers available for download from the Realtek website are general drivers for our audio ICs, and may not offer the customizations made by your system/motherboard manufacturer. To be sure you obtain the full features/customizations provided in your original audio product, please download the latest drivers from your system/motherboard manufacturer's website."

Så kan det meget vel betyde at surround knappen er en af de features man mister desværre, men kan du ikke gå ind i driveren og slå surround til og fra her i stedet (evt. et ikon nede til højre)?
Knapper på computeren plejer at være i en driver for sig selv dog...

By the way, husk at genstarte når du har installeret en ny driver.

Det er nok også en god idé at kører ccleaner en gang når du er færdig, for at rydde op i registreringsdatabasen.
Avatar billede boellehuus Nybegynder
24. juli 2010 - 19:16 #5
undskyld fik ikke sagt at det var Windows 7 Ultimate 32x
min fejl...