Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 11:10 Der er 14 kommentarer

Min computer vil ikke slumre!

Hej venner!

Jeg sidder her med en HP Pavilion dv5 som efter en afinstallering af programmet DigitalPersona (fingerprint-program) hverken vil slumre eller dvale. Computeren kan efter afinstalleringen kun "logge af" og slukkes, uden at gå i standby.

Ville sætte stor pris på at få hjælp her, da det irriterer mig voldsomt som gymnasieknægt, der skal kunne lukke computeren ned med det samme læreren beder om det :o)

Gode sommerhilsner
Stephen

PS: Som ny bruger herinde, forstår jeg ikke helt pointsystemet - undskyld! Jeg har derfor sat spørgsmålet som standard medium (30 point).
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 11:12 #1
Og spørgsmålet er jo selvfølgelig, hvordan man får gjort så den kan slumre igen :-)

Og btw. hvordan finder man løsningen "Tillad enheder at vække computeren". Ved ikke hvilke genveje man skal igennem for at ende på det punkt, hvor man kan markere dette.
Avatar billede Blandy Praktikant
23. juli 2010 - 11:21 #2
hvad styrersystem er der på maskinen?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. juli 2010 - 11:31 #3
Hej. Velkommen til eksperten.

Dit spørgsmål ville nok være bedst placeret under Styresystem-> workstation -> windows xx

Du skriver ikke hvilken Windows version du har, men jeg vil gå ud fra at du enten har windows 7 eller Vista:

Tryk på start, i søgefeltet skriver du enhedshåndtering, du åbner enhedshåndtering.

Nu kan du så finde en liste over enheder, i Windows 7 vil fingeraftrykslæser stå under "Biometriske enheder", kan ikke huske hvad det står under i Vista. Du højreklikker så på den enhed du har, f.eks. hedder min "TouchStrip Fingerprint Sensor", den kan sagtens hedde noget andet hos dig.

her står den under Strømstyring.

Får du en fejlmeddelse? har du prøvet at se med når den bliver sat på slumre, kommer der et kort blåt blink med noget tekst du ikke kan nå at læse? Hvis der gør, så skal du slå automatisk genstart fra, (det vil gøre dig i stand til at kunne læse fejlmeddelsen).

Start -> højreklik på computer -> egenskaber -> Avancerede systeminstillinger (i venstre side) -> "Start og genoprettelse: instillingsknappen" -> under systemfejl, er der "automatisk genstart", den skal ikke være markeret. Nu trykker du ok til alle beskeder og så skal du sætte den til at slumre, vente på at beskeden kommer, og så kan du tage et billede, eller skrive det forskellige tekst der står der ned.

Se følgende billede:
http://www.pcstats.com/articleimages/200409/BSOD_2.gif

Her er det der det står ved "Driver IRQL" og tallene bagefter + WXYZ.sys (det filnavn der nu står der, der er vigtige. Også der hvor der står STOP: xxxxxxxxx (alle de tal)
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 11:36 #4
Hej alle, der har svaret. Undskyld de manglende informationer - jeg har Windows Vista Home Premium
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 11:39 #5
Og til dig Heinz: Utrolig mange tak for din besked, vil gerne give dig alle mine point, hvis du fuldfører din fremragende start til hjælp til min computer!

Jeg har Vista, så der hedder det ikke bio-enheder.. Hmm, hvad så?
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 11:40 #6
Og nej, der kommer intet blåt blink, når jeg slumrer den. Skærmen går i sort, men computeren kører stadig. Hvis jeg så rykker på musen eller videre, kommer den ind i log-in menuen.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. juli 2010 - 11:47 #7
Okay. Prøv at se om den står under "andre enheder".

Lige et spørgsmål af nysgerrighed, hvorfor vil du afinstallere fingeraftrykslæseren?
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 11:51 #8
Jeg gjorde det ved en kæmpe brøler.. Sad og kæmpede med at få Windows Media Center tilsluttet min Xbox360, da jeg læste af DigitalPersona i tilfælde på Pavilion-pc's var skurken i forbindelsen. Derfor slettede jeg det, men stadig skete intet - og lige siden har jeg fortrudt det. Det blev slettet for en 5-6 dages tid
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 11:52 #9
Jeg kan ikke finde "andre enheder"-knappen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. juli 2010 - 12:01 #10
Har du så prøvet at geninstallere det?
Det ville måske løse dit problem, hvis det er fordi du har fjernet driverne til fingeraftrykslæseren.
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 12:04 #11
Så den kan simpelthen ikke slumre uden fingeraftrykslæseren? Imponerende.

Hvordan geninstallerer jeg, når det er slettet fra Programmer osv? Undskyld alle de spørgsmål, men jeg er ingen haj til computer :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. juli 2010 - 12:10 #12
Det burde den jo kunne, men det kan jo tyde på at der er noget der er gået galt véd afinstalleringen
Avatar billede stephenp Nybegynder
23. juli 2010 - 12:16 #13
Hmm.. Du ved altså ikke hvad der er gået galt? Det er et alvorligt problem, hvis ikke den kan slumre inden d. 16 august, hvor det bliver gymnasietid igen.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. juli 2010 - 12:27 #14
Der kan jo være utallige ting der kan gå galt... men prøv at se om det hjælper at installere det igen, hvis der ikke er nogen grund til at have det afinstalleret