Avatar billede ixus Nybegynder
23. juli 2010 - 10:25 Der er 3 kommentarer

Mulighed for emailikon på felt i rækker?

Som det er nu, i C5 2010, kan man stadigvæk få lov til at se email ikonet på et felt, såfremt feltet er blevet placeret i rækker.

Et eksempel på dette er hvis man åbner debitoroversigten, og tilføjer feltet email. Feltet kommer frem, men der er ikke noget emailikon ved siden af.

Det lader til kun at virke, såfremt feltet så 'alene', som på generelt fanebladet. Det gælder for så vidt også WWW typen.

Hvad er muligheden for at kunne få et emailikon på rækkerne? Jeg tænker noget ala notatfeltet, der vil C5 gerne vise ikonet for hver linie. Men notatfeltet gør brug af BMPENUM, og det er, så vidt jeg kan se, interne bitmaps, givet gemt i en EXE eller DLL fil. Derudover er der heller ikke nævnt email i MAC:BITMAP- så det ser heller ikke ud til at være muligt.
Avatar billede mariaf Juniormester
23. juli 2010 - 11:27 #1
Du skal skifte felttype fra normal til email. Så kommer ikonet på.
Avatar billede ixus Nybegynder
23. juli 2010 - 11:33 #2
Hej Maria,

Det virker ikke, som jeg skriver, når feltet kommer ud i oversigten, så forsvinder ikonet ...
Avatar billede mariaf Juniormester
23. juli 2010 - 11:57 #3
Hvis feltet er sidst og på nederste linie, så virker det fint, men lægger man feltet ind i midten, så smider den ikonet rundt - version 2010.
Jeg melder det lige ind til Microsoft, for det er en kernefejl.