Avatar billede Millo4000 Nybegynder
22. juli 2010 - 20:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DC ved online gaming og regelmæssig dc fra internet connection

Hej.

Jeg har i nogen måneder nu været udsat for, at min computer og eller mit netværk ikke taler sammen.

Forstået således at, når jeg f.eks. vil spille et online spil, lad os sige Diablo 2 LOD. og logger ind på battle.net gennem "D2 LOD", så går der ikke mere end et minuts tid når jeg har oprettet et spil før den siger Your connection has been interrupted.

Søger jeg på youtube.com så er det tit hvor jeg kan se mit netværk går fra og slutter til igen. Dette kan også ske ved facebook, ja sågar da jeg ville oprette dette spørgsmål.

Mainboard :    Gigabyte GA-MA770T-UD3P
Chipset :    AMD RD770
Processor :    AMD Phenom II X4 955 @ 2500 MHz
Physical Memory :    8192 MB (4 x 2048 DDR3-SDRAM )
Video Card :    ATI Radeon HD 4800 Series
Hard Disk :    Hitachi (1000 GB)
DVD-Rom Drive :    PIONEER BD-ROM  BDC-202 ATA Device
DVD-Rom Drive :    WVCLE ANOHURKHMV SCSI CdRom Device
Monitor Type :    Samsung SyncMaster - 22 inches
Monitor Type :    SONY SONY TV - 32 inches
Network Card :    RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Network Card :    RT2760 802.11n Wireless LAN Card
Operating System :    Windows Vista (TM) Ultimate Professional 6.00.6002 Service Pack 2
DirectX :    Version 10.00
Windows Performance Index :    5.9

Jeg har i dag også afinstalleret RaLink programmet der følger med til det trådløse LAN kort

Kortet hedder Digitus - Wireless 300N pci adapter (den version med to antenner).

Jeg tror routeren hedder d-link xtreme n

Jeg håber I kan hjælpe for jeg synes det er ret irriterende.

Mvh. Emil Hansen
Avatar billede Selas Nybegynder
22. juli 2010 - 20:22 #1
Kan det være du har et modem fra din udbyder med router i hvor du så har sat en til router på? Det kan godt gøre den slags ting nemlig.

Ellers prøv at lade routeren stå slukket en 10 sekunders tid og tænd den igen, evt opdater til nyeste firmware.

Har du max signal styrke?

Prøv at forwarde alle porte til computeren.

Opdater driver til det trådløse netkort.

Har du prøvet med et kabel sluttet til routeren direkte?

Hvis du ikke har sikkerhed på kan det være nogle af dine naboer stjæler al din båndbredde. Kan heller ikke afvise det kan være nogle baggrundsprogrammer (torrents/malware) der er problemet.
Avatar billede Millo4000 Nybegynder
22. juli 2010 - 20:33 #2
Hmm...

Jeg har TDC home duo - der er et skillefilter, men ingen steder hvori den sender data ud. jeg har måtte tilslutte d-link'en for at der kunne sendes netværksignal ud. Alle lamper lyser og blinker som de skal.

Antennerne vender korrekt og signalstyrken er 100% på alle fire signaler.

Har haft genstartet routeren mange gange... uden der sker noget.

Jeg kører forresten med Kaspersky Internet Security 2010.
Ku godt ha' på fornemmeren at den blokere, men har været inde og tjekke... alle mine programmer samt browsere står til tillid.

Det er underligt for jeg har ikke haft re-installeret pc'en ... det er efter jeg har haft den med hjemme hos en kammerat i foråret og været på hans netværk....

ved ikke lige hvad det vil sige at forwarde og firmwire... er det bare softwaren??

jeg har ikke haft noget direkte kabel tilsluttet... det har mine forældre på deres pc og den kører upåklageligt...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2010 - 20:57 #3
Har du ændret navnet i din arbejdsgruppe og kørt netværksinstallation, for at komme på hans net?
Og så herefter ikke rettet det tilbage.
Avatar billede Millo4000 Nybegynder
22. juli 2010 - 21:03 #4
Nej den hedder bare workgroup... standard tror jeg..?

ved faktisk ikke om der er ændret... altså jeg har ikke haft ændret noget.
Avatar billede Selas Nybegynder
22. juli 2010 - 22:03 #5
Din firewall i kaspersky burde enten blokerer eller lade programmerne igennem, ikke nogen gange igennem nogle gange ikke, men det er nemt nok at teste ved at slå firewall fra midlertidigt.

Prøv at kører malwarebytes på computeren, i det du har fået problemerne efter at have været på et fremmed netværk kunne det tyde ekstra kraftigt på at du har fået noget malware ind
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
24. juli 2010 - 14:27 #6
"så er det tit hvor jeg kan se mit netværk går fra og slutter til igen". Har selv haft tilsvarende problemer med D-Link N router.

Den smider simpelt hen alle trådløse forbindelser.

Det der har hjulpet mig er :
1. Upgrade router firmware til nyeste.
2. Skift wireless kanal under Wireless setup på routeren, hvis du bor i et område med meget trafik (netværks-, ikke automobil :) )
3. Slå evt. Channel width til 20mhz og fix transmission rate til hvad du har brug for (54mbit ?), da det ofte er kommunikationen mellem router og netkort der går galt.

Håber det hjælper, for det er et pænt generende problem du har.
Avatar billede Millo4000 Nybegynder
17. september 2010 - 08:45 #7
Tak for svaret. Point er tildelt.. Undskyld ventetiden... internettet har ikke just fungeret :-( men det har kørt bedre efter at have opdateret d-link firmwire...

Dog begyndte min pc... der i første omgang bare DC'ede i spil og på youtube... at køre 7 kbps .... så bare det at loade hotmail.com... kunne godt tage et par dage eller 3... gab... men nu kører den et sted ml. 2 - 7 mbit ... og jeg betaler for 20... (men kan forvente 12- 16) ifølge TDC.