Avatar billede MiaM Nybegynder
22. juli 2010 - 15:26 Der er 12 kommentarer

MTU for piger ;)

Hej!
Jeg har lige fået min nye internet forbindelse (100/100), og skal logge min xbox på xboxLIVE, men kan ikke da jeg skal sætte min MTU til min. 1364.. Jeg prøvede at rode lidt rundt og kom frem til at jeg skal ændre indstillingen på/via min router.. Og hvordan er det så lige at jeg gør det??
Hjælp!

På forhånd tak :)

Mvh
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
22. juli 2010 - 15:57 #1
Hvilken router har du? Routeren er typisk den første eller anden box der sidder til stikket i væggen? :)
Avatar billede MiaM Nybegynder
23. juli 2010 - 09:56 #2
vi har ikke nogen, vi har kun den i væggen og den har fungeret fint indtil videre ka det ha noget a gøre med vi havde 30/30?? og nu har 100/100 ..
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
23. juli 2010 - 10:02 #3
Tja... der er jo nok en router foran et sted, men måske ikke hos dig :)

Sidder din xbox direkte til et stik i væggen, eller sidder den i en lille boks med dioder sammen med andre ting (stationær computer, bærbær)?
Avatar billede MiaM Nybegynder
23. juli 2010 - 10:04 #4
min mand siger den sidder direkte i væggen??
Avatar billede MiaM Nybegynder
23. juli 2010 - 10:06 #5
sorry og det er en bærbar:) men vi bor i stort højhus med 80 lejligheder så ved ikk rigtig hvordan og hvor ledes jeg ska gøre det??
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
23. juli 2010 - 10:29 #6
Hvis det er jeres boligforening der leverer internet og jeres maskiner "blot" sidder til et stik i væggen, er routeren sikkert under foreningens kontrol. Så kan du sikkert godt glemme at få dem til at rette MTU ;)

Jeg har ikke flere gode ideer så ... sorry :(
Avatar billede MiaM Nybegynder
23. juli 2010 - 10:40 #7
nå hmm .. det blir han ikk glad for a høre hehe ..
men tak for hjælpen:)
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
23. juli 2010 - 20:40 #8
Har i selv købt internetforbindelsen, eller er det boligforeningen der står for det?
Avatar billede MiaM Nybegynder
26. juli 2010 - 10:01 #9
Boligforeningen har en aftale med nogle forskellige internetudbydere, så vælger man hvilken hastighed man vil have, og så popper den op med de udbydere som har den hastighed.. Så man køber det selv (vil jeg tro)..
Avatar billede aners Nybegynder
28. juli 2010 - 12:40 #10
Sæt jeres egen router op og konfigurer max MTU på untrust/wan-interfacet (det som går i væggen). Husk at konfigurere forskellige scopes.
Avatar billede dunkeren Nybegynder
31. juli 2010 - 20:22 #11
aners... det er en blondine.... fremmedord = scopes osv.
Avatar billede MiaM Nybegynder
01. august 2010 - 14:18 #12
Har fundet ud af det, tak :)

Og er ikke blond, by the way..