Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
18. juli 2010 - 13:21 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Excel programmeringssprog

Hej eksperter,

Jeg har købt en dansk office 2007 men har netop opdaget at ikke kun UI og stavekontrol er ændret til dansk, også "programmeringssproget" i Excel er ændret til dansk.

Således skal jeg indtaste
=HVIS(A1=B1; "Ja";"Nej")
og ikke
=IF(A1=B1; "Ja";"Nej")

Jeg kan slet ikke overskue at funktionerne er på dansk. Er der nogen der ved hvordan jeg ændrer programmeringssproget? Jeg er sådan set ligeglad med om UI'en også bliver engelsk - det vigtigste er, at programmerings-funktionsnavnene er engelske! :)

Håber på snarlig og præcis hjælp... :)

God weekend.

- Anders
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. juli 2010 - 13:45 #1
Du kan ændre det standardsprog og den standardordbog, hvis den er tilgængelig, som 2007 Microsoft Office System-programmerne bruger, til alle de sprog, der understøttes af din version af Microsoft Windows-operativsystemet. Når du har afsluttet trinnene i denne artikel, er alle sprogspecifikke indstillinger i dine Office 2007-version-programmer aktiveret for det sprog, du angiver, uanset hvornår du åbner en ny fil i Microsoft Office.

Office 2007-version bruger standardsproget i Windows-operativsystemet til at bestemme standardsproget for Office 2007-version-programmerne. Når du åbner et Microsoft Office-program, kontrollerer programmet, hvilket standardsprog der er konfigureret i Windows-operativsystemet, og bruger derefter dette sprog som standardsproget. Det betyder, at hvis du vil ændre standardsproget i Microsoft Office-programmer, skal du ændre standardsproget for Windows-operativsystemet. Hvis standardsproget i Windows-operativsystemet f.eks. er konfigureret til engelsk, er standardsproget for alle Microsoft Office-programmer engelsk. Dette gælder også, selv om du konfigurerer det primære redigeringssprog i Microsoft Office - Sprogindstillinger 2007 til et andet sprog, f.eks. fransk eller spansk.
Sakset fra hjælpefunktionen i excel 2007.
/ptj_11
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
19. juli 2010 - 08:29 #2
1. Start -> Microsoft Office -> Microsoft Office Tools -> Microsoft Office 2007 Language Settings

2. Display Microsoft Office menus and dialog boxes in: English

3. Genstart

4. ???

5. Profit! :)

Tak ptj_11, for at lede mig på vej. Skriv et svar og få del i pointene. :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. juli 2010 - 11:52 #3
Svar-:)
/ptj_11