Avatar billede janoide Nybegynder
16. juli 2010 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilgå filer på PC fra smartphone over nettet

Hej..

Jeg har en Android smartphone, og fra denne ville jeg gerne kunne tilgå nogle bestemte filer på min pc derhjemme.

Jeg har fundet en app der opfylder netop dette krav, men forbindelsen kræver at både pc og mobil er på samme trådløse netværk.

Jeg søger en løsning der kan give mig adgang uanset netværk osv.
Det skal gerne være en ret "direkte" adgang der ikke kræver upload til en ekstern server, dvs. Dropbox osv er ikke interessant.

Hvad ville være den smarteste løsning på dette? En FTP-server på PC'en og en FTP klient på mobilen? Eller hvad er der ellers af muligheder?

Jeg takker på forhånd for alle forslag :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2010 - 00:18 #1
En HTTP server på PC og en browser på mobilen var nok nemmere end FTP ditto.
Avatar billede Computergeek Nybegynder
30. juli 2010 - 13:40 #2
Jeg mener dropbox skulle kunne gøre det. der får du også 2 gb plads.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:27 #3
Kommet videre?
Avatar billede janoide Nybegynder
18. oktober 2010 - 05:11 #4
Beklager, glemte at lukke spørgsmålet.