Avatar billede lgyrud Nybegynder
15. juli 2010 - 12:46 Der er 8 kommentarer

Bærbar PC krav til World of Warcraft ?

Hej.
Jeg har et spørgsmål angående nødvendigt software krav ved køb af ny eller brugt bærbar pc, for at kunne spille spillet World of Warcraft.
Jeg er i tvivl om hvor dyr og hvilken bærbar jeg skal vælge for at afspille dette spil?
Jeg har fået undersøgt hvilke recommendation eller requirements spillet kræver:
PC system Requirements:

•OS: Windows Vista (service 1)
•Processor: Dual core processor such as the Intel Pentium D or
AMD Athlon 64 X2
•Memory: 2 GB ram recommended for Vista users
•Video: 3D graphics processor with Vertax and Pixel shader
capability with 128 MB VRAM such as an ATI Radeon X1600 or
NVIDIA Geforce 7600 GT class card or better.
•Sound: (PC) DirectX-compatible sound card.

Er der nogen der har erfaring på dette område.
Det er jo ikke nødvendigvis sådan, at blot man køber en ny bærbar i Bilka, at den så også kan afspille spillet uden hakken mv.!

venlig hilsen
Avatar billede ggxdg Nybegynder
15. juli 2010 - 14:04 #1
Jeg vil sige mindst 4 GB RAM hvis du vil køre addons også.
Enkelte high-end bærbare kører spil dårligere end billigere bærbare, fordi de bliver alt for varme.
Min Dell XPS 16xx fra slut 2009 kører således WoW dårligere end en over 4 år gammel Fujitsu Siemens bærbar.

En 7200RPM er også en god idé hvis det ikke giver anledning til varmeproblemer. En SSD vil klart være at foretrække, for hastighed og varmeudvikling.

Performance på bærbare kan variere helt enormt meget, jeg vil anbefale at læse nogle anmeldelser.
Avatar billede lgyrud Nybegynder
15. juli 2010 - 14:48 #2
Hej ggxdg
Tak for svar, det bør jeg kunne komme videre med.
Jeg kunne gerne ønske mig andres kommentarer eller hinds også, så I er velkommen at indgive Jeres bidrag - tak

Hilsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2010 - 15:07 #3
Hej lgyrud
Hvad er dit budget?
Hvor stor skærm skal den have?
Skal der tilsluttes ekstern skærm?
Avatar billede lgyrud Nybegynder
15. juli 2010 - 15:22 #4
Hej John

Budgettet ligger ca. på 3500 - 4000kr.
Skærmen skulle ikke være mindre end 15"
Det er ikke behovet, at skulle tilslutte ekstern skærm, men det gjorde jo intet hvis muligheden fore lå.

Hilsen
Avatar billede lgyrud Nybegynder
15. juli 2010 - 15:57 #5
Hej begge.

Jeg har set på nettet følgende 2 bærbare.

http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/HP_Compaq_615_QL-66_15.6_TFT_4GB
og
http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/MSI_CX620-003NE_16_LED_Win7_Home

Jeg er klar over at prisen for den sidste er noget høj, men vil disse kunne overkomme opgaven?

Hilsen
Avatar billede TD-Harder Nybegynder
25. december 2010 - 05:34 #6
så denne
http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/HP_Compaq_615_QL-66_15.6_TFT_4GB
skulle kunne køre world of warcraft og addons unden problemer?
med god grafik og det hele ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2010 - 12:43 #7
TD-Harder opret dit eget spørgsmål, så hjælper vi også dig.
Avatar billede lgyrud Nybegynder
30. december 2010 - 20:05 #8
Tak for alle gode svar.
Nu mangler jeg blot at stoppe denne "tråd" og give point, men hvordan?