Avatar billede askalot Mester
13. juli 2010 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

[ASP/MDB] Er det "ok" at gemme login oplysninger i Session

Hey

Jeg er ikke den store ASP haj, men vil høre om der er noget galt i at gemme login/kodeord i session objektet..sådan at man ikke behøver at tjekke op mod databasen hele tiden...
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2010 - 22:25 #1
Det burde være rigeligt at gemme et brugerid i din session - for eksisterer den pågældende session så er en bruger logget ind, hvis ikke, ja så er brugeren ikke logget ind.
Avatar billede askalot Mester
13. juli 2010 - 22:41 #2
tak for ..svar? =)
Avatar billede askalot Mester
13. juli 2010 - 22:43 #3
nåh ja.. man behøver jo ikke nødvendigvis at gemme både user/pass.. man kan jo bare definere en Session("loggedIn")=1

tak
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2010 - 22:48 #4
eller, som nævnt, endnu bedre brugerid da du med en vis sandsynlighed skal bruge det til statistik, tracking eller lignende.
Avatar billede askalot Mester
13. juli 2010 - 23:07 #5
nå ja, læste dit "rigeligt" som "riemlig" ..
Avatar billede askalot Mester
13. juli 2010 - 23:08 #6
læste dit "rigeligt" som "rimeligt" ..