Avatar billede popowic Nybegynder
12. juli 2010 - 13:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvor stor internet forbindelse skal man have til Skype.

Hej..
Mit spørgsmål er:
-Hvor stor internet forbindelse skal man have for at benytte Skypes trådløse fastnet ip-telefoni, er min 4 Mbit nok?

-Sådan som jeg har forstået det skal den trådløse Dual-Phonen blot sluttes til en åben port på mit modem, er dette rigtigt?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2010 - 14:07 #1
Tror ikke rigtigt at det gør nogen forskel..
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2010 - 14:49 #2
Download hastighed er ligemeget.
Men en 512 kb/s uploadhastighed vil jeg mene er minimum.
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
22. juli 2010 - 17:56 #3
Skype er ikke ret gode til at være konkrete omkring det, men der er nu en test funktion i Skype programmet, så du kan teste om din forbindelse er hurtig nok til hhv. tale, video og screen sharing.

Hvad jeg kan læse mig til :

Tale - "de fleste internetforbindelser" - kvaliteten justeres efter forbindelsen.
Video : 256kb for lav kvalitet, 512kb for "høj" kvalitet
Screen sharing : kræver 512kb upload

Hvis du har en 4mbit har du typisk(TM) min. 256 op så du kan klare både tale og video.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2010 - 23:47 #4
Vi har i hjemmet testet med 256 Kb forbindelse og det kan ikke anbefales, for bruger man internettet imens hakker det.
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
23. juli 2010 - 09:34 #5
256 download? Så vil jeg give dig 100% ret, John :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2010 - 21:02 #6
hæhæ - download har næsten intet at sige.
Mente selvfølgelig upload.
Avatar billede popowic Nybegynder
23. juli 2010 - 21:59 #7
Hej med jer allesammen.

Tak for henvendelserne!

Jeg har nu købt en Skype Dualphone RTX 3088 som skal kobles direkte til mit modem, det går fint nok med netværksforbindelsen!! men problem på nuværende tidspunkt er, at når jeg prøver at signon på Skypetelefonen med mit brugernavn og password afviser den eller tager ikke imod mit Skype ID..
Min forbindelse er 6 Mbit og 512 kb. jeg forstår det ikke!! Jeg er nok mest tilbøjelig til at anskaffe mig mere i upload hastighed. Skal jeg det?

Hilsen Lars
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
24. juli 2010 - 14:18 #8
Jeg vil ikke tro at det gør nogen som helst forskel med mere upload.

Giver den nogen fejlmeddelelse?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2010 - 16:54 #9
Jeg vil ikke tro at det gør nogen som helst forskel med mere upload

Det gør det, ellers skrev jeg det ikke...
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
25. juli 2010 - 19:01 #10
Min kommentar var ikke til dig, John - jeg vil tro du har styr på tingene :)

Jeg tvivler til gengæld stærkt på at popowic skal upgrade sin upload for at den accepterer hans brugernavn og password :)