Avatar billede martin_moth Mester
12. juli 2010 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger
Avatar billede Rosenborg Praktikant
12. juli 2010 - 09:46 #1
Hej igen Martin...

Jeg vil selvfølgelig ikke tage imod nogle point før du kommer til at få resultatet som du kan være tilfreds med....

Du skrev i den gamle tråd at du har klippet den ud selv ca. 90% af den... Hvis det er må du meget gerne sende dit arbejde til mig så jeg kan se det...

før jeg påbegynder arbejdet, vil jeg lige spørge, hvad er det du skal bruge billedet til? Altså, skal jeg ligge en anden baggrund på, eller er det bare selve pelikanen du vil have uden noget baggrund?

Ps..
Jeg må også lige sige at jeg kommer først med det færdige resultat, her om aftenen da jeg ikke har photoshop på mit arbejde :)  Håber du kan vente :)
Avatar billede martin_moth Mester
12. juli 2010 - 10:31 #2
Jeg skal have pelikanen alene, uden baggrund (dvs sog GIF - det er vel dene eneste bitmap der kan have gennemsigtig baggrund?)

Hvor skal jeg sende den til?
Avatar billede martin_moth Mester
12. juli 2010 - 10:32 #3
sog=som
Avatar billede Rosenborg Praktikant
12. juli 2010 - 12:17 #4
Hey...

Lige lidt hurtigt information...  Der er flere formater som kan have alpha kanalen (gennemsigtighed).

GIF blev introduceret i 1980 eller deromkring og derfor som en af de første grafiske elementer på nettet blev det stort set brugt over det hele..

PNG kom først på markedet i 1995 men er vokset med gigantisk fart, fordi det simpelt sagt kan meget mere :) Hvis du kigger på de fleste sidder er der flere og flere der skifter GIF ud med PNG, der er simpelthen bare flere muligheder med PNG.

JPG bliver selvfølgelig også brugt i store omfang, det fylder lidt, det har en god kvalitet dog har det ingen alpha "endnu" :)

Idag bliver Gif for det meste brugt til meget små billeder, som iconer, eller også gennemsigtigheds billeder, dog skal billederne være firkantet, da gif ikke har det særlig godt med bløde hjørner...

Det er sådan set en hel videnskab ang. de mange og forskellige billede formater :)

Fortsat god dag.
Avatar billede martin_moth Mester
12. juli 2010 - 14:48 #5
Så ved jeg alt om det. Tak :)
Avatar billede Rosenborg Praktikant
12. juli 2010 - 18:03 #6
Så har jeg sendt dig en lille gave :) hhåber alt er som det skal være...

Fortsat god dag..

Fotology - Unique Design 2010
http://www.fotology.dk
Avatar billede Rosenborg Praktikant
12. juli 2010 - 18:48 #7
Her er endnu et svar :)