Avatar billede Wacky89 Nybegynder
11. juli 2010 - 09:37 Der er 3 kommentarer

Windows loading screen går i stå

Hej jeg har et problem med at min pc går i stå i loading screen i windows. Sidste gang rensede jeg blæserne, men da den er helt kold lige nu så kan det jo ikke være det.
Avatar billede KHHP Juniormester
11. juli 2010 - 10:28 #1
Det kunne godt være et problem mellem RAM og CPU, hvis din FSB på CPU'en er sat højere end dine RAM's FSB er.
Hvis det er en færdig samlet pc fra en producent, som HP, Acer osv. er dette nok ikke løsningen.
Hvis du har en byg-selv PC, kan det godt være du lige skal tjekke BIOS, hvis du har overclocket din CPU.
Min egen frøs også fast da jeg prøvede at overclocke til mere end FSB'en på mine RAM. Jeg når dog helt ind på Windows skrivebord, men nu ved jeg ikke hvor lang opstartstid din PC har.
Avatar billede KHHP Juniormester
11. juli 2010 - 10:32 #2
Alternativt, kunne du hvis det er en nyere PC, prøve at hente gratis styresystemet Ubuntu ned og brænde det på en disk, og så se om din PC også fryser fast ved denne.
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Og hvis du vil gøre det med et usb stik/usb-nøgle, er her et link til et program der kan klare dette, når du har hentet ovenstående ned.
http://www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer-v1.7.2.exe
11. juli 2010 - 11:31 #3
Velkommen til E. ...

Der er mange Windows versioner ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Bærbar ?
Stationær ?