Avatar billede brainstorm Nybegynder
11. juli 2010 - 00:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lsass.exe - programfejl

Hejsa.

Jeg har et rigtig træls problem med min T60 Lenovo laptop. Ud af den blå luft kan jeg pludselig ikke bruge maskinen, der sker følgede når jeg trykker på start/tænd knappen.

- Thinkpad logo og mulighed for at gå ind i ThinkVantage dukker op.
- Windows XP logoet og den blå bevægelige bar dukker op.
- Efter kort tid får jeg beskeden:

lsass.exe - programfejl
Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt (0xc0000005). Klik på Ok for at afslutte programmet.

- Når jeg klikker ok er der blot sort skærm og intet sker herfra.

Jeg har prøvet at sætte min windows xp cd i og både reparere og geninstallere, men får hver gang meldningen at der ikke er nogen tilgænglig harddisk!

Jeg har prøvet at gå ind i ThinkVantage, men er ikke øvet nok i at bruge det til at vide hvad jeg skal gøre. Jeg vil dog forsøge at koble en ekstern hd til i morgen og se om jeg kan trække mine filer ud via ThinkVantage.

Jeg har heller ikke haft held med at starte windows i en anden tilstand. :-(

Jeg har googlet problemet og fundet nogle engelske sider, men jeg synes ikke jeg har kunne finde løsningen der.

- Jeg vil sætte virkelig meget pris på hjælp.
11. juli 2010 - 09:12 #1
...ikke er nogen tilgænglig harddisk...

Du skal i BIOS og finde punktet:
Config - SATA - og her vælge [Compatibility] ...
Avatar billede brainstorm Nybegynder
12. juli 2010 - 00:23 #2
Hej og tak for svaret.

- Det var dog dejligt simpelt. Jeg havde regnet med at jeg skulle igennem en masse svære, for mig, handlinger, men det endte i dag med at jeg installerede XP på ny - takket være din hjælp.

Det eneste der driller nu er at alle netværksdriverne tilsyneladende ikke er installeret, jeg kan i hvert tilfælde ikke skabe kontakt til Internettet hverken med fastnet eller trådløst. - Der er gule udråbstegn ud for enhenderne i enhedshåndteringen. Kan du afslutningsvis sige mig om driverne et sted på computeren, eller om jeg skal ud og finde dem hos IBM/Lenovo?

Mvh.

Mads
12. juli 2010 - 06:36 #3
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/migr-62928.html

---

Når der så er forbindelse så STRAKS til [WindowsUpdate] for alle opdateringer...

Samt dit Sikkerhedsprogram + opdatering af samme...

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Avatar billede brainstorm Nybegynder
12. juli 2010 - 12:10 #4
Hey - kanon

1000 tak for hjælpen og god sommer.

ps. et problem kommer sjældent alene. Min kones IBM er også lige stået af, men jeg prøver samme fremgangsmåde og hvis det ikke virker, så må jeg herind igen. Stor hjælp :-)

Mvh.

Mads
Avatar billede brainstorm Nybegynder
12. juli 2010 - 12:13 #5
Jeg håber at jeg fik givet point rigtigt!
12. juli 2010 - 12:40 #6
Naaaaaj - egentlig ikke...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

Så du fik 'tildelt' de berømte/berygtede Point til dig selv...
Avatar billede brainstorm Nybegynder
13. juli 2010 - 20:57 #7
Hej karise_larry.

Jeg har oprettet et nyt spørgsmål så du kan få dine point.

http://www.eksperten.dk/spm/914099

Mvh.

Mads